• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-06 16:14:15 följande:
    PB, jäkla skräp med förkylningen precis nu! Hoppas i alla fall att det är ett riktigt mysigt ställe som du ska få sitta och snora i!
    Tack ska du ha.
    Bara jag slutar blöda näsblod "baklängses" dvs ner i halsen hela tiden och kanske att det här är värsta da´n (hoppas hoppas) så kanske det kan bli någorlunda trots allt. Jag får väl köpa ren sprit i medicinskt syfte.
    Åker gör vi hur som helst, annars blir det FÖR deppigt, att bara ställa in allt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint

PB: Låter bra att ni åker ändå, du får lägga dig tidigt och försöka sova bort det i natt.. Och ta en rejäl whiskey eller liknande...Kram

Var ute i snöstormen idag men det ångrar jag.. skulle bara till affären, men skulle skickat sambon istället.. jaja

usch alla ord känns så futtiga en dag som denna, vet inte riktigt vad man skall skriva..

Dottern har gått med trosor hela dagen utan större olyckor så nu kör vi så hemma iaf, skulle vara skönt om hon är hyffsat torr när våren kommer..

ikväll blir det lite god sallad när dottern lagt sig, hon har inte sovit middag så  det blir tidigt i säng för henne. Jag älskar att göra goda sallader med gott bröd till.

jo det var ju det jag skulle fråga er om, några bra recept på enkla och goda bröd.. tänkte försöka baka lite nästa vecka.. gärna både mörkt bröd och ljust bröd..

FrU E: Ah men om det är fint väder så kan ju 3 veckor på ett tak vara ok   

• passionsblomman

Smint, ja jag hoppas verkligen att jag kan sova inatt. Det är säkerligen en bidragande orsak att jag inte kan sova just nu, som sänker mitt immunförsvar och därför blir jag så här förkyld. Det är länge sedan jag sov ordentligt. Det är därför jag får näsblod. Det är ett klockrent teckan på att jag är helt slut.

• smint
    passionsblomman skrev 2011-01-06 16:35:45 följande:
    Smint, ja jag hoppas verkligen att jag kan sova inatt. Det är säkerligen en bidragande orsak att jag inte kan sova just nu, som sänker mitt immunförsvar och därför blir jag så här förkyld. Det är länge sedan jag sov ordentligt. Det är därför jag får näsblod. Det är ett klockrent teckan på att jag är helt slut.
    Jo kroppen brukar ju säga ifrån till slut. Håller alla tummar iaf att du skall må bättre i morgon.

• passionsblomman
    smint skrev 2011-01-06 16:52:21 följande:
    Jo kroppen brukar ju säga ifrån till slut. Håller alla tummar iaf att du skall må bättre i morgon.

Tack!
  • Ore

PB: Hoppas på en snabb tillfriskning, en god natts sömn och en riktigt jättetrevlig dag imorgon!!!

• 3barnsmor

Muggles: massor av kramar. Det finns inga ord för det som ni går igenom. Ta hand om varandra.

• fru AM

Muggles: De varmaste kramarna i hela världen till dig och din familj. Det är helt omöjligt att ta in det hemska att det du fasat för blev verklighet. Förra gången du skrev om TTTS så kollade jag runt lite och just de sidor jag hamnade på beskrev mest lyckliga utgångar så jag tänkte inte så mycket mer på det, men jag förstår att för er så är det i nuläget inte självklart att fokusera på de lyckliga procenten. Jag har själv en väl utvecklad katastrofberedskap så jag förstår dig. Jag skickar er alla mina lyckobringande tankar till på måndag. Du kan nog tänka dig att för alla oss i tråden kommer världen stå stilla på måndag klockan 13. 

Fy sjutton vilken situation. Jag förstår hur du klandrar dig själv och det du sagt om tre barn - men det har inget med detta att göra. Det kan jag i alla fall lova dig. Sånt här bara händer.

Igen: VARM och STOR KRAM 

• fru AM

Grattis i förskott PB! Hoppas rakbladen avlägsnar sig i ilfart och att du får en underbart bra födelsedag! Välkommen till Jurassic Park!

• Vännerfan

Fint skrivet AM- att Världen kommer stå stilla på måndag kl13 för oss alla i tråden...
    Nu rinner tårarna igen. Har väldigt svårt att tänka på något annat just nu. Att något som jag inte ens skulle önska min värsta fiende skulle hända en av mina bästa vänner. Livet är SÅ orättvist!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!