• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Cicci: nej jag vill inte veta kön, jag vill ha kvar den överraskningen så det nämndes inte. Maken tror att med det stora antalet UL som ska/skulle göras, så skulle någon försäga sig till slut. Och i så fall är det ingen katastrof.

Porchez: lät mysigt!

Nu har jag duschat (jobbar hemifrån idag) och ansat tokbusken. Den får inte så regelbunden ansning vintertid men jag vill ju inte skrämma slag på de stackars doktorerna på måndag (om det nu är den vägen de går in, har ingen aning). Shit vilka småsår jag har av mina flytningar, det tom blöder lite.

Nä nu är det dags för lite vila.

• BrudSommar2006

Aleta, jag hoppas så att det finns fler lösningar än denna om det inte skulle lyckas, man griper ju efter alla halmstrån som finns om det skulle bli så men Huddinge verkar lovande i alla fall.

Och Muggles, jag förstår om ni inte vill googla mer!

Porches, det låter ju lovande!

• start september

Jag har också tänkt på våra rosa år. Ett tag kändes det som att vi var underrepresenterade vad gäller MF, men sen svängde det på andra hållet.

Andra otäckheter vill jag helst inte ens tänka på, men nu blev det för mycket av det tycker jag också.

Jag tänker mycker i banor av varför jag utsätter oss för allt detta, vi har den bra och en jättefin dotter. Men längtan är så stark hos oss båda, så det har hittills svarat på frågan. Men jag tänker mycker på hur tjejen ska reagera i olika situationer som kan inträffa och det är inte muntra tankar.

• Snartis

Smygläsaren smyger in...

Mugglan: usch vad jag lider med er, tårarna bara rann när jag läste om tvillingarna. Vilken klippa till make du har som löste allt med Huddinge.
    Massa kramar till dig och din familj.

Känns lite ego att skriva något om mig då jag inte "hänger" i trågen utan bara smygläser.
    Men fick mitt + efter några månader men blöder lite så lever lite i ovisshet  just nu. Vilar och om det blöder mer så ska jag åka in. Blödde med Kick´n med så anar att det är mitt myom som lever om igen
    Har även fått remiss till Huddinge för att göra UL istället för på sös, de ska ha mkt bättre utrustning+personal på Huddinge enligt BM.
    Nog om mig...

Kram till alla er andra

smyger ut igen...

• Vännerfan

AM, Ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag minns Livias hjärtfel tydligt nu när du påminde om det och att det var allvarligt. Jätteskönt  att det gick bra sedan ändå!

Cicci, Jag visste att Victor hade gulsot i början, men inte att det var så många turer för er till sjukhuset. Jag har för mig att du inte skrev så mycket här under just den sommaren? Skönt att det ordnade sig även för honom!

Det var nog inte fullt så rosa och lätt och bra som jag minns det första trådåret som. Nu i efterhand ser man ju bara våra friska barn och att alla fick behålla sina bebisar i början av tråden. Men som det är nu så räcker det helt klart med hemskheter för åratal framöver! Kram till Hattis och Mugglan och Sept!

Snartis, Grattis till plusset men hoppas det slutar blöda så ni slipper åka in och att det inte är myomet igen! Kul att du lämnade en rapport till oss iaf! Smyg gärna in igen!

Nu måste jag smyga ut och hjälpa till med maten!

Kramar

• viktualia

Snartis - skoj med livstecken från dig och grattis till plusset!! Och jag håller genast tummarna för att det ska gå bra! När är planerad målgång?

Mugglan - kraaaaaaaaaaaaam på dig!!!

• viktualia

För nyfikna kan jag meddela att nya bilder på vårt renoverade och numera inredda vardagsrum finns i galleriet....

• fru AM

Vänner: menade inte så - du behöver inte be om ursäkt! Ville bara påminna om att allt inte var HELT problemfritt då - men med facit i hand så gick det ju bra för de allra flesta  "på den gamla goda tiden". Hursomhelst så hoppas jag att oturen som många haft här inne på sistone måtte vända och att vi i framtiden kan välkomna ett guldregn bestående av små friska och rosenkindade bebisar!!! I rikliga mängder till alla som vill! Och även från Korea!

Snartis: Hej - kul att få ett livstecken! Grattis till efterlängtad graviditet och hoppas att den håller i sig. Lite blod behöver inte betyda något farligt - det är vi många som kan vittna om. KRAM! 

• fru AM

Vickan: vad fint det blev! Och återigen förlåt för att jag aldrig tog mig för med att komma med råd och tips - men uppenbarligen klarade ni er finemang ändå!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!