• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

BS, jag kan tänka mig att det blir ordentliga drivor. Hoppas att ni har fyllt på med mat och sånt så att ni inte behöver ge er ut på vägarna.

• passionsblomman

Mugglan! Jag är så ledsen och så rädd och förtvivlad för er skull.Gråter
    Fruktansvärt! Helt fruktansvärt är det du berättar och fy fan vilken väntan och vilken chock.

Nej, det har ännu en gång kommit ett besked i tråden där inga ord räcker till.
    Som vanligt kan man bara skicka kramar och tankar-som känns lika hjälplösa som alltid.

Men kramar dig gör jag ändå. Min bästa kram. Finaste Mugglan!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

BS, jag har vaknat idag med så ont i halsen att jag vete tusan om vi ens borde åka. Det är ju ett nada och ingenting i sammanhanget som just blev i tråden, men det känns ganska surt att ha rakblad i halsen och bomull i skallen när vi nu tom bokat hotell för att båda ska kunna äta OCH dricka gott utan att en måste köra. Släpper det inte så kommer jag vare sig att orka eller ens känna vad något smakar. Avboka tror jag inte går så här sent från hotellet heller. Typiskt, som Nalle Puh säger.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oupsie

PB, det är ju inte kul att lägga pengar på god mat om man inte kan uppskatta den. Det brukar gå att avboka hotell fram till ett dygn innan ankomst utan att behöva betala något. Krya på dig!

• Parnassia

Muggles - tiden stannar och allt snurrar när jag läser det du skriver. Tänker på dig och er och skickar alla mina varmaste kramar. Håller andan till på måndag.

Kram!

• Parnassia

PB - hoppas du piggnar till snabbt! Nu för tiden finns ju nya halstabletter som smärtlindrar bra, köp nåt sånt och prova. Krya på dig!

• Klockarbol

Stoppade in näsan för att gnälla över att en nedplockad hylla med torrvaror (så jag kan börja spackla) resulterar i behovet att stuva om i 2  köksskåp och tillfälligt böka upp pryttlar (som egentligen används ofta) i låda på vinden.

Grinar arga tårar över livets orättvisa och sänder varma tankar till Muggles.

Blir ytterligare arg och ledsen över usel timing på PB's rakblad i halsen.

Käner ett våldsamt behov av att leta reda på Murphy och sparka honom både gul och blå så han lär sig veta hut.

*Vänder uppdämd vrede och vanmakt mot skåpstädning*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!