• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Lappis, jag gillar ingenting som är turistigt, det är det värsta jag vet igentligen. Vi är därför i vår lilla fiskeby...

• Lapinette

Cicci - kusten dit ni brukar åka är ljuvligt vacker!

• Klockarbol

Hej på tråden!

Resa har aldrig lockat mig så mycket.
    Att åka till sol och bad går fetbort - jag tål värme dåligt och får med förkärlek stygga soleksem om dom så bara visar solen på väderrapporten :/
    Kollegorna på jobbet blir lika fascinerade varje vår när jag prompt måste skaffa mig små vätskande blåsor på halsen för att jag inte tänker mig för i första vårsolen utan går ut sisådär 10-15minuter utan spf 30...

Storstadsweekend med shopping och lagom dos sevärdheter kan jag nog sträcka mig till nångång ibland om ekonomin skulle tillåta

Eller möjligtvis ridresa till Irland eller Island men tvivlar på att händerna klarar det nu.

Sen finns det alltid fönster att renovera, något som måste målas eller tak att fixa med under sommaren - för att inte tala om att trädgård och skog är fulla med grönsaker, bär och svamp och det kan man ju inte missa

Så jag har det nog bäst hemma i skogen!

PB - himla träligt med onda knän :(
    Jag är så otroligt tacksam att smärtan i fötterna visade sig vara en biverkning av medicinen som lindrade smärtan i händerna. Onda händer är visserligen inte så kul men fyrackarnsskräp så bedrövligt det är när man inte kan gå ordentligt...

Låter som ett precis lagom födelsedagsfirande ni planerat så här hålls tummar för att det är färdigsnorat för hela blomfamiljen sådär vid lunchdags i morgon

Det var nåt mer jag tänkte på men det har jag tydligen slutat tänka på nu för jag kommer då inte ihåg det...

*jobbar hårt för att motstå frestelsen i att slumra en timme eller två på soffan*

• porchez

Jag och mina kompisar har också prata om Kroatien i sommar, min kompis pojkvän har släkt där så de åker dit ofta, även det nån mysig liten by vid kusten, hittar inte vad den heter nu. De andra vännerna har varit i split heter det va? en gång och alla säger att Kroatien är det finaste landet i Europa och att det fortfarande är billigt där. Så hoppas verkligen inte att det är löst prat utan att det verkligen blir en vecka där i sommar.

• smint

jaaa såg att Solsidan skulle börja snart igen, längtar så, tyckte det var sjukt roligt.. vi hamnade i 2 inspelningar när vi var och handlade på det lokala centrumet, så nu vet ni vart vi bor Sedan vet jag att dom var och filmade vid lägenheterna som ligger mittemmellan radhusen där vi bor och skulle ev använda det, skall bli roligt att se :)

helt slut, har varit i stan och träffat en kompis med jämngammal son som min dotter. Vi åt lunch och sedan var vi på barn bio och såg- vem filmerna av stina wirsen. Så mysigt, dottern var helt hänförd av den stora skärmen och att hon sedan fick popcorn var ju en höjdare  Sedan var jag och handlade små byxor till lille bebisen och 2 pyjamasar och strumpor..  och ett nytt tvättmedel så jag kan ha gott samvete i början iaf  

Skall läsa i kapp och kommentera straxt. Men sommarsemester har vi inte planerat något ännu, men det blir förmodligen en sväng till Gotland och hälsa på mina föräldrar och sedan ev en tur till skåne. Sedan har vi pratat lite löst om att hyra ett hus med några kompisar i september men vi får se..

• porchez

Har ju glömt! Rosa köket! Säger vara kör!! Dom yngre ville jag ha ett vitt och rosa kök, men dånriktigt knallig rosa, näst intill cerise. Det gick så långt att jag vid jul och födelsedagar fick massor av rosa kökagrejer (skålar, smörknivar, osthyvel mm) sen flyttade jag aldrig själv utan direkt ihop med mitt ex. som inte var så förtjust i allt detta rosa synd att jag inte har kvar allt nu när jag bor själv och verkligen ha chansen att få mitt rosa kök

• Parnassia

PB - tack för bra input i snipp/snoppfrågan. Födelsedeagsfirandet låter strålande tycker jag, hoppas det blir superlyckat!

Kastar ut en annan fråga där snabbt svar skulle uppskattas! Vi ska ha vänner på middag ikväll (Ni har väl sett "När lammen tystnar"? ) och jag vill ha lite "bakgrundsmusik" igång. Vad ska jag ta!? Spotify är det som gäller. Hilfe!

• snaily

Muggles
    Hur gick RUL idag? (visst var det idag?) Eller har jag läst ikapp slarvigt och missat en rapport?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!