• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Och en lika underbar beskrivning av Puff Så kul att få veta lite mer om dina killar

• Tinga
    kängu skrev 2011-01-09 22:05:48 följande:
    Åh Tinga vilken underbar beskrivning av Piff!
    Tack! Jag hoppas att det framgår att jag älskar mina barn, trots allt elände de orsakat. Ska försöka bli bättre på att skriva om det som är bra också, och inte bara det dåliga.
  • kängu

NU måste jag gå och lägga mig, tänkte försöka komma iväg tidigt till jobbet imorgon. Imorgon är första inskolningsdagen för Ru+pappa, blir spännande!

• kängu

Tinga, klart vi vet att du älskar sötnosarna

• Oupsie

Vänner, usch . Skönt att det har blivit bättre, och som sagt, jag hoppas att du slipper det helt när du slutar amma. Men foglossning verkar ju vara ett mysterium för vården. Det verkar ju inte vara någon som egentligen vet särskilt mycket om det, eller vad man kan göra för att hjälpa. Vissa saker hjälper somliga, medan andra inte alls blir hjälpta av samma sak.

• Snorkfröken77

Oupsie - Måste bara kommentera det där om att föda stående, jag hade ju också duktigt med foglossningar och det fanns inte en chans att jag klarat det, sen blev det ju inte lättare för mig eftersom mina ben var som stockar av all vätska heller. Jag kunde inte ens gå omkring för att hjälpa till att få ner S i bäckenet. Jag låg på sidan i sängen tills det blev sugklocka och då blev det gynställning, då fick maken + 2 BM hjälpa mig för att komma upp med benen i den. Ville bara säga att ställ inte in dig på något förrän du är där, man vet inte hur mycket kroppen orkar. (jag trodde att jag skulle föda stående, oj så fel jag hade )

Mina foglossningar gick tillbaks rätt fort efteråt, var livrädd att få tillbaks dem nu när jag blev gravid så snabbt igen, det har gått ganska bra, jag är väldigt försiktig med vissa rörelser och går inte i trappor osv, gjorde bort mig några gånger och då gör det ont.

• Oupsie

Tinga, vilka fina beskrivningar av Piff och Puff . Tyckte att det var kul att träffa dem förra veckan och de var riktigt charmiga båda tvåSolig.

• Hattis

BS - Jisses är ASTRID ett år!!! Men jeez... Jag hänger inte med! Grattis till henne och till dig!

September - Å, hoppas att du kan känna att det går att njuta något av graviditeten också. Det går ju helt enkelt inte att häva ur sig ett "det kommer säkert att gå bra" och jag kommer också att noja så mycket att du och alla andra kommer att bli totalless på mig om jag skulle bli gravid MEN nu är det tyngre artelleriet påkopplat i och med sprutningen iaf. Hoppas att du mår mycket bättre nu om du ska jobba också.

Mugglan - Må morgondagen bli en bra dag. Styrkekram! (första gången jag använder denna kramvariant, känns som det är hög tid för en sådan).

Oupsie - du kanske kan fråga ngn på MVC om de kan tipsa om vem som kan tipsa om vad som passar dig bäst av sele/sjal med tanke på att du haft så ont och kanske kommer ha lite kvarvarande besvär i början?

Tinga - skulle just skriva att jag inte alls har några symptom men det är klart, utebliven tant är förstås ett. Men jag vet ju inte om den är så utebliven heller, dag 35 idag mot mina normala 27, men jag hade ju inte heller sett någon glad gubbe ens den 23:e så jag väntar tanten tidigast imorgon. Och vem vet, jag har ju haft 46-dagars cykel också efter MA och knepiga prolaktinvärden. Om hon inte visat sin röda nuna på fredag morgon så testar jag då. 

Hjälp tråden, jag har sett ett jobb som verkar jätteroligt och som jag kan ha chans att få. Det är ett vik på ett och ett halvt år med chans på tills vidare. Innebär bl. a. en del resor (roliga sådana  ) . Innebär definitivt att jag lämnar min "confort zone". Jag ser framför mig att om jag får det, börjar i februari, blir gravid då, trött och spyende och kan inte ens stanna viket ut. Har jag då för all framtid gjort bort mig hos det företaget oavsett prestation? Jag skulle nog själv bli rätt uppgiven om jag anställde någon som blev gravid direkt efteråt. 

• BrudSommar2006

Tinga, tack!

Vad roligt att få läsa mer om Piff och Puff och vad roligt att de är så olika!

Här verkar det som att Iris kommer att bli polis för hon är väligt noga med vad som är rätt och fel och skvallrar alltid, eller möjligtvis kulturarbetare (hoppas inte), och Astrid blir nog ingenjör för hon är noga med att undersöka allt på ett sätt som Iris aldrig gjort. Eller så blir de båda som sina föräldrar, jäkligt lata i skolan men har klarat sig hyfsat ändå...

Nu läggdags.

• Hattis

Å vilka underbara beskrivningar av Piff och Puff!  Särskilt kul att höra om tvillingarnas olikheter

Telis - Tack, det den blev lyckad

Klockis - Det lät tungt. Ytterligare styrkekram till dig!

PB - Vilken tur att du inte bjudit in en massa folk till dig, så bra att du istället lät skämma bort dig lite

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!