• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Idag vakar jag över telefonen som en hök.. Bara för att jag inte ska missa någon uppdatering.. Kanske skulle ta tag i lite städning här hemma ist.. Så det är fint när vardagen drar igång på fredag..

• fru AM

Nä fy sjutton vad nervpirrande detta är. Såhär mycket på liv och död tror jag inte Tråden har varit förut. Rätta mig om jag har fel.

• Parnassia

Hur länge kan tiden stå stilla, undrar jag stilla.

Jag ska iväg och fika hos en kompis nu. Hoppas på glada nyheter när jag kommer hem. Heja på Ada och Beda!

• Fossing77

smint: den är supercharmig :) har försökt få tag på filmen en massa gånger men den trycks tydligen inte längre. Lite tråkigt, tror Elliot hade velat se den.

• Oupsie
    fru AM skrev 2011-01-12 10:10:30 följande:
    Nä fy sjutton vad nervpirrande detta är. Såhär mycket på liv och död tror jag inte Tråden har varit förut. Rätta mig om jag har fel.
    Inte vad jag kan komma ihåg heller, men jag har ju inte varit med riktigt från början i och för sig. 

Nervöst och oroligt är det... 
  • Lapinette

Minns att jag såg filmen Peter och draken med min pappa.

Usch, gillar inte heller denna väntan och undrar så hur mugglan med make mår. Olidligt!

• Oupsie
    _koko_ skrev 2011-01-12 09:51:25 följande:
    Men, vad otroligt hemskt formulerat av mig,som om alternativet skulle vara att snaily vore död?!! Förlåt, ibland blir det så fel...
    Men man säger ju så, det kanske kan se lite märkligt ut i skrift när man inte hör tonläget, men det är ju ändå ett uttryck som används.

"Jodå, lite mycket att göra nu, men vi lever" typ...  
  • Fossing77

AM: Men vad kul! Tack för tipset! :)

Någon som vet när dom skulle få sitt UL gjort? Jag är oxå nervös som attan och jag känner inte ens Mugglan och hennes familj. Hoppas väldigt att det går bra. *håller tummar och tår*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!