• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Men herregud, de lever!!!! Vet ni, innan jag loggade in satt jag och tänkte att 50% ju inte är så mycket, bara halv chans liksom. Fast sedan tänkte jag att vi har haft så mycket otur här i tråden och Mugglan själv har ju haft massor med otur. Så rent statistiskt borde väl det här gå bra tänkte jag. Åh jäklar, jag vill också dricka skumpa och fira!

• BrudSommar2006

Vet någon hur det blir med fostervattnet nu då? Har den stackarn som var utan förut fått något i sig än? Får väl vänta på svar senare antar jag. Vad skönt för Moa att mamma och pappa förhoppningsvis kommer hem imorgon också.

• BrudSommar2006

Tänk att jag tycker Ada och Beda som arbetsnamn passar Mugglan så bra. För min del skulle det väl blivit Skrutten och Plutten eller Skorpan och Norpan eller annat liknande totalt ointellektuellt...

• _koko_

Åååååh, vad obeskrivligt underbara nyheter!!! Jag sitter här och ryser på det allra mest positiva sättet man kan!!!

Och jag trodde nog inte att någon skulle tolka det jag skrev dåligt, men när jag läste det i den sinnesstämningen jag var i lät det jättehemskt...
    Kram på er!

*Tummarna släpps dock inte än på ett tag!*

BS - Vad du är rolig, och det är inget fel på skrutten och plutten heller!

• Fru E

Skumpa idag blir bra eftersom det är lillördag

• Mrs  B

Hurra hurra för tvillingarna A och B!!!!  

Hur står det annars till i tråden????

Är hemma på studier idag och ska fixa till det sista i min ena rapport och sen försöka skicka iväg den idag så jag blir av med den. Är väldigt omotiverad men det måste ju tyvärr göras.

MSW = Är du i Växjö fre 21/1????

Fru E = Lunch snart????

• Page

Hej alla goa!

Alla vägar leder till BT-tjejerna...

Mugglan: många kramar till dig och de små! Jag hoppas så att det värsta är över nu.

• Fossing77

Men vad härligt!! :)

AM: Will do! :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!