• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

AM - Men de är ju parfymerade, det är inte hundbajspåsarna

smint - Hjälp vad vidrigt!!! Jag byter ibland innan den är full om jag tycker att det börjar lukta (kan hända när golvvärmen är på max), det spelar ju ingen roll eftersom "påsarna" egentligen inte är några påsar utan ett långt rör.

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-01-12 13:49:21 följande:
    AM - Men de är ju parfymerade, det är inte hundbajspåsarna
    Visst ja! Dessutom könsdiskriminerande eftersom Hektor inte vill få sina blöjor slängda i en påse med tjejfärg!
  • Fossing77
    fru AM skrev 2011-01-12 13:51:02 följande:
    Visst ja! Dessutom könsdiskriminerande eftersom Hektor inte vill få sina blöjor slängda i en påse med tjejfärg!
    Ha ha! Coop säljer parfymerade påsar i läcker beige med farmordoft... Luktar otäckt nog precis som min farmor gjorde... Hi hi. Dom kanske passar herrn ;)

Ore: Lustigt det där. Bara för att man har ett mål så ska hela vardagen förfalla? Eller blir det mindre att röja upp om han bygger hus? Eller ja... Så kanske jag inte ska fråga. Om Calle inte är hemma så är det mycket lättare att hålla ordning, det vet jag ju. Hi hi!
  • smint

åh så löjligt med färgade påsar    Men men det skall väl finnas något för alla

här är fl länken till inlägget med larverna men det kanske inte är så intressant läsning egentligen.. jag har nog för mkt tid över just nu    www.familjeliv.se/Forum-4-362/m54413876.html 

• Oupsie

Nu har jag beställt en BabyBox, från Babyproffsen, med blöjhink. Så får vi se vad vi tycker.

AM, jag brukar köpa rosa och blå hundbajspåsar , det finns också. Men de är inte parfymerade.

• Fossing77

Såg i köp & sälj förut att någon sålde rosa bajspåsar med käck hållare i form av hundben med strass på... Kanske något att hänga på vagnen? :D

• Fossing77

PB - du var snäppet snabbare! *skrattar*

• passionsblomman
    Fossing77 skrev 2011-01-12 14:00:19 följande:
    PB - du var snäppet snabbare! *skrattar*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!