• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Åh vad glad jag är för Ada och Beda idag!  Det känns som ett litet mirakel! Fortsätter dock hålla tummarna länge till, jag gissar att Mugglesons lär behöva det.

Tänker också på det andra paret, tror jag såg henne på FL i helgen. Det ryser i hela mig.  

Kram till Koko och Tinga. Dödsfall och cancer är tar sin energi.  

Nu åter till grottekvarnen.

A.M. jag är på jakt efter snygg portfölj eller datorväska, stilrent men gärna lite piggare. Just rosa ska det nog inte vara dock. Snubblar du över nåt i ditt arbetet så mottages alla tips tacksamt!

• Snartis

Åhh vilken bra nyhet från Mugglan, håller fortfarande tummarna att allt ska fortsätta går bra.

Jo jag har BF i august som Cicci skrev, runt den 13 augusti. Fortsätter att blöda till och från så se vad BM säger nästa vecka.
    Måste fråga er som har två barn, växte era magar sjukt snabbt med andra barnet? är i vecka 10 och kommer inte kunna gömma magen så länge till för jobbet. Känns helt galet!

AM: hur lydde dina cravingsteorier? Lite nyfiken

• kängu

Är så glad för de braiga nyheterna gällande Ada & Beda! Fortsätter hålla tummarna, men åh vad det låter positivt!! Tjohooo!!

• kängu

Tinga, beklagar verkligen sorgen Så himla bra att du tog till sjukhuset innan mormor gick bort.

Kokosen, fy bövelen för cancer Kram!

• snaily

Hej Kängu!

Tinga
    Glömde förut - beklagar också sorgen! Bra att ni hann med besöket.
    Och vilka fina Piff- och Puffberättelser!

Yngla väger nu över 4 kg, 4140 gram, STOR bebis tycker jag, eller hur Nenne?

• fru AM

Start September: "mina" väskor ska enligt beställning mest attrahera manliga köpare (utom just den rosa då kanske) men det är klart att jag har de kvinnliga tentaklerna ute också ...  Mitt tips är att du kollar ww.iprylar.se (och speciellt märkena COTEetCIEL och GOLLA).

Kolla även www.krusellcases.com Vet inte din stil men den här gillar jag - lite kul med Chanelvibbar :  http://www.krusellcases.com/se/p_krusell_product.aspx?i=175313
    eller

Eller så hittar du kanske någon annan modell på dessa sajter - beroende på v
    ilken stil/smak du har. Det beror ju också på vilken storlek på dator du har.

Jo förresten: kolla också: http://www.theluggageexperts.com/stafford-vintage-leather-17-3-laptop-tote.html

Snartis: mina cravingsteorier är som följer - i korthet:
    POJKE: Nyttigt, grönsaker, frukt 
    (men citrusfrukter behöver inte nödvändigtvis höra dit)
    FLICKA: Bastanta, mastiga rätter, potatis, husmanskost, bröd och bullar (sötsaker hör inte nödvändigtvis hit)

Frågan är nu: vad är DU sugen på?  

• Snorkfröken77

Hurra för glada sprattlande Ada och Beda!!!! (har hållit maken uppdaterad hela dagen igår och idag )

Tinga - Jag beklagar sorgen Smärtan blir inte mindra för att man vet att någon ska dö, det fungerar ju tyvärr inte så. *kram*

Klockis - Jag leker gärna med dig! Kan vi inte leka "inte-nudda-golvet" hemma hos oss med hjälp av utslängda soffkuddar, sen när vi lekt och skrattat så vi knappt får luft så gör vi en stor sats chokladbollssmet och äter smeten direkt ur bunken!

Snartis - Min mage är pinsamt stor redan, jag försöker dölja det med stora koftor, men det fungerar sådär just nu. Kappan är på sista gnällen att jag får igen nu över magen. Jag tror anledningen att ingen frågat mig rätt ut än är att de inte törs, vilket jag tycker är skönt.

Dagens bästa: Ada och Beda lever! Maken blev uppringd av sitt framtida jobb (hoppas jag!) där de bad om referenser, sista steget!

Dagens sämsta: Jag har fått foglossning igen måste stå still en stund innan jag kan gå iväg när jag rest mig och det smärtar när jag reser mig. Det hjälper ju inte till när jag försöker dölja den här graviditeten..

• fru AM

Kram till dig Snorkis! Jobbigt med foglossning. Grattis till makens jobb! Det får han säkert!

Snartis: Jag tänkte inte så mycket på magstorlek i början med Hektor (nr 3) ... jag blev säkert tjock fortare men inte galet tjock. Så att jag märkte det. Innan dess: Mellan barn 1 och 2 dröjde det ju 9 år så där räknar jag med att jag var återställd som förstföderska (det var vad BM sa)

• Snorkfröken77

AM  - Tack för tipset om galltvål som du gav för längesedan, gud vilken mirakelgrej! Tar tom bort intorkade rödvinsfläckar, jag är helt frälst!
    Hoppas, hoppas maken får jobbet, han behöver verkligen en nytändning efter allt som hänt, han blev ju så besviken på sitt jobb hur de hanterade allt efter S död.

Snaily - Trevligt att se din gröna plupp! Du en annan fråga, har du något bra tips på hur man kan få katter att fetta på sig, vi har ju omvänt problem numera med de äldsta katterna, de är så smala nu pga av galna "lill"-katten jagar dem och busar med dem. De skulle båda behöva mer hull att ta av speciellt hannen, han har alltid varit så smal och nu är han bara en tarm.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!