• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Åh vad totalt underbart att läsa om mugglan. Åh vad härligt att operationen verkar gått bra. Toppen. Nu ska det bara fortsätta på den vägen. Hoppsa ni vilar ut lite på sjukhuset och får komma hem till Moa snart. Är du sjukskriven efter op eller kan man köra på som vanligt? STORA kramar och fy vad härligt.

Snorkis: Hoppas verkligen att du har fel i dina misstankar om att bebisen har dött. Urs och fy det får bara inte vara sant!!!!! Gå till BM och kolla hjärtslag som nån föreslog så du kan bli stillad i din oro. Fy vad hemskt oroa sig är inte roligt.

det vet jag
    det är ju några som frågat vad som hänt mig och varför jag varit i helvetet.
    Ja...
    näe fy faan nu börjar tårarna trilla . jag har haft kluvna tankar om jag ska berätta om eländet här, jag är ju inte här så ofta så jag förtjänar liksom inga sympatier.
    Men samtidigt så är det så svårt att inte berätta om det.

Jag kan säga att jag genomlevt det mest vidriga nyår man kan.
    jag förlorade ett barn i vecka 16.

Jag kan säga att i vecka 16 så ser dom helt "klara" ut fast väldigt väldigt små. Och så otroligt fina!
    Fy det krossar mitt hjärta att bara tänka på den lilla lilla människa som aldrig fick chansen att bli stor.  Jag har gråtit så många tårar och kommer nog att gråta många till. Vissa stunder vet jag inte om jag ska orka.
    Men som en väldigt klok kokosen sa vid någon av mina attacker, att jag måste se också till det jag har och inte bara till det jag inte har.
    Måste försöka tänka så. jag vet... men det är svårt.

Jag vet jag har inte nämnt den här graviditetetn härinnen. kan säg att jag inte nämnt den någon annan stans heller. Min egen mamma och syster fick reda på det när vi kom dit för att fira jul, makens föräldrar vet fortfarande inte.
    Orsaken?
    jag har sen första dagen vetat att det skulle gå åt helvete. På något sätt har jag vetat det och därför inte berätatt om det. Jag trodde att det skulle vara lättare att folk inte visste om det när det sedan sket sig.
    Men det var fel. Jag har upptäckt att jag ändå har ett visst behov av att prata om det hela.

vilken jävla tur att jag går i psykoterapi!

Så ja nu vet ni om vårt helvete. Trodde aldrig att man kunde vara så HÄR ledsen. Fy faan.
    fan den lille var så FIN!
    Nåja, jag och maken sörjer och är förkrossade men som tur är så har vi varandra, och dessutom två underbara branm. Kanske kan man orka.

ja där fick ni mitt egoinlägg

• smint

Snorkis: Stackare med dina tankar. Kram.  Men jag trodde i min värld att när man gått igenom något som ni gått igenom fick flera ul i början?  eller under hela tiden?  Just för att lugna?  Men hoppas kallelsen kommer snart.

dottern verkar ha kommit till insikt att det kommer bli en förändring här hemma snart tror jag, har haft så dåligt humör på em sedan hon kom hem, utbrott och mkt arg på mig... eller så är det för att hon varit ledig så länge och nu är på förskola igen.. Men i morgon är det sista dag innan helg. på fredag är förskolan stängd så då är vi hemma och myser.. hon sa att hon varit ledsen på förskolan idag men det var något med en fröken som inte varit rätt förstod inte riktigt vad det handlade om. men ingen av fröknarna sa något när jag frågade om allt varit bra.. får fråga i morgon, känns som hon är lite deppig helt enkelt..  

ang mötet som var före jul så har polisen utrett färdigt och det finns inga misstankar mot den anställda på några grunder.. i morgon är det nytt möte med polisen närvarande om vi vill ställa frågor osv.. Så det känns skönt iaf. Men personen i fråga är inte tillbaka på förskolan ännu iaf.. 

• Fru FruLLan

Snorkis: Ser nu att du svarat om hjärtljud. Jobbigt.

• smint

Frullan: Stor kram till dig, fy fasen vad jobbigt .. klart du skall komma in hit och berätta.. Vet inte vad jag skall säga mera.  Men skickar massa kramar iaf.{#emotions_dlg.flower}

• Hattis

Ååå, vad sköna besked från Mugglan

Aååå Frullan! Finner inga ord

• MSW

Smint: vad skönt för er/barnen att det inte finns några misstankar! Hoppas att allt har behandlats på ett bra sätt för den anklagade!

• viktualia

Frullan - visst faaaan förtjänar du ALL sympati i hela världen!!! Gosgumman! ååååå vad ledsen jag blir av att läsa ditt inlägg! Önskar att jag kunde krama dig länge länge länge.... Saknar dig och kraaaaaaaaaaaaaaaaam igen! Och fy sjutton vilken överjävlig situation... ryser hela jag... Puss på dig!!! Tänker på dig!!!

• Fru FruLLan

Tack

Jag förstår bara inte hur man kan gråta så mycket.
    hur kan det finnas så mycket tårar?

• Hattis

Och Frullan, är det någonstans du kan berätta om vad du har varit med om så är det för sjutton här! Starkt att du orkade titta på den. Jag skrapade ju bort foster vecka 16, men det var ju dött tidigare så jag ville inte se det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!