• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru FruLLan

Tack
    Ni är verkligen för snälla.
    Nu ska jag sätta mig och hetsgråta ett tag.
    puss

• Hattis
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-12 21:22:30 följande:
    Usch att de andra små tvillingarna dog, då stämmer det ju verkligen med 50%, det ville man ju inte veta.

Eller hur.

• Snorkfröken77

Jag ska ringa BM imorgon och be henne försöka hitta hjärtljuden för nu har jag rejäl ångest.

• viktualia

Frullan - näee... jag är i alla fall inte FÖR snäll... jag tycker ju OM dig!! och vill dig väl!!!! Och det vill garanterat resten av tråden också!! hoppas att mitt sms kom fram, gissade lite friskt på ditt mobilnr... KRAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

• viktualia

Kära nån!! alla dessa hemskheter...

Stödkram till Snorkis!

Och nu ska jag ta hand om herr Troll... som just nu sitter bredvid mig i soffan och piper av trötthet...

KRAM på er älskade trådvänner!! I nöd och lust!!!

Godnatt!

• Hattis

Snorkis - om hon inte kommer att gå med på det och säger nej på ett sätt som inte får dig att må bättre så kanske det är läge att gå till en annan BM?

• snaily

Snorkis
    Om du inte bodde så långt bort skulle jag och mitt superstetoskop komma och försöka lyssna på din mage! (fast det är svårt så tidigt så det är nog lika bra att vi inte försöker...!)
    Katterna - det låter som de bara är vältränade! Jag skulle prova med fetare och/eller mer foder i första hand, och om det inte hjälper kan du ju alltid ta dem till vet för en allmän hälsokoll. (Vore det njursvikt el dyl skulle de troligen ha andra sjukdomssymptom också.)

Frullan
    Tusen miljarder kramar till dig, så fruktansvärt sorgligt!! Gråt ut mot våra axlar så mycket du bara vill och orkar!

Nu måste jag hoppa in i duschen för att sen ta hand om Ynglas förmodade kvällsskrik i x antal timmar.

• Hattis

Innan jag lämnar BT för kvällen skickar jag en stor kram till Tinga. Vilken tur att du och din bror hann besöka din mormor. Då slipper du fundera på det, att du skulle ha gjort etc. Vilket påminner mig om det var ett tag sedan jag ringde min farmor!

• Fossing77

Behövs många kramar här idag. Bidrar med några till de som vill ha och behöver.

• Tinga

Muggles - åh vad det är underbart att Ada & Beda mår bra! Tänk att du faktiskt verkar vara en turgumma den här gången. (Åtminstone så här långt - *peppar, peppar*) Kram!

Snaily - kul att du kom in och sa hej. Du får gärna säga bara pip när du är inne och läser, så att vi får veta att du är OK. Man måste inte alltid kommentera en massa om det andra skriver. Kramar!

Koko - usch, cancer är verkligen en otrevlig sjukdom, och särskilt när den drabbar folk som inte är "gamla nog" att dö.

Klockarbol - om det nu är så att slutresultatet blir en separation tror jag att det ändå kan vara bra att gå till en familjerådgivare, för att kanske avsluta på ett så smidigt och lite otrevligt sätt som möjligt. Bitterhet är ju något som drabbar en själv hårdast, så jag hoppas för din egen skull att du kan hålla det så långt ifrån dig som möjligt. Kram!

Snorkis - usch vad jobbigt med känslan du bär på. Men om det nu är svårt att höra hjärtljud före RUL är det kanske lika bra att försöka få ett extra UL så fort som möjligt, för att kunna få ett svar att lita på? Kram!

FruLlan - jag beklagar verkligen det som drabbat er; fy så hemskt och ledsamt. Nä, det verkar tyvärr vara så att det inte finns någon begränsning i tillgången på tårar; här har det också "konsumerats" många sådana, så jag har dragit mitt strå till stacken för att tömma pölen. Mina varmaste kramar!

Snorkis & AM - vilka snygga datorväskor ni länkat till! Jag har sparat ner dem och ska spana lite närmare på dem i helgen, när jag har lite mer tid. Jag behöver verkligen uppdatera mig på datorväskfronten, så det var bra med en spark i ändan i form av lite länktips. Jag är också helt inne på att väskor antingen ska vara äkta, eller "se ut som sig själva", dvs inga kopior. Men jag är allergisk mot konstläder i väskor; tyg går bra, men inte konstläder. *ryyys*

Tack för alla mormorsympatier! Ja, det kändes jättebra att det blev ett besök hos mormor igår, och att jag fick se henne vila så lugnt. Personalen bekräftade också att hon kvällen innan varit så pass klar att hon kunnat tala om att hon inte hade ont någonstans (hon fick morfin), och det känns skönt att veta. Att efter en dryg vecka på sjukhus få somna in i sömnen känns som ett bra avslut på livet; hoppas verkligen att inga av mina närstående blir "grönsaker" på långvården. Då är de ju varken till glädje för sig själva eller omgivningen. Värst är det för morfar som är väldigt glöms, så han får ju dödsbeskedet flera gånger om dagen när han undrar var mormor är. Varje gång krossas hans hjärta.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!