• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - den var elegant. Tror du skulle passa jättebra i den.

• Fossing77

AM: tjusigt!! hade den haft vanliga axelband hade den varit ganska lik min brudklänning jag ska ha i november :) nu vet jag ju inte vad du har för färger i dig själv, men mörklila är ju helt klart en trevlig färg så här års :)

• BrudSommar2006

AM, ja antagligen är det väl bara väskan som ska till för att det här ska gå bättre!

Mycket tjusig klänning! Går det att ha någon form av bh eller stöd alls under? Eller är den för låg i ryggen för det?

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-13 14:11:12 följande:
    AM, ja antagligen är det väl bara väskan som ska till för att det här ska gå bättre!

Mycket tjusig klänning! Går det att ha någon form av bh eller stöd alls under? Eller är den för låg i ryggen för det?
    JAg hade liknande skärning på min brudklänning så jag har en bh som passar - alternativt såna där klisterkuddar. JAg är inte så framtung så att säga.

Fossing: jag är mörk och passar bra i lila, men har börjat intressera mig för marinblått på gamla dar (fast det måste vara rätt ton) 
  • fru AM

Fast egentligen drömmer jag om frasande siden, meter efter meter ... i mörkgrönt med stenar ...

• Fossing77

AM: "på gamla dar" he he... aj då... ;)
    navy är fint :) jag kan absolut inte ha lila, har helt fel hudton. jag ser död ut i den ;)

• smint

BS: Ja vi åker saltsjöbanan 2 stationer.. önskar plats rakt över gatan men får se till hösten om vi får plats där.. Så lite träligt men men :)

AM: Jättesnygg klänning, men färg har jag svårt att säga, då jag förmodligen har en bild av dig som du kanske inte alls ser ut, med hårfärg osv  

• fru AM
    Fossing77 skrev 2011-01-13 14:15:56 följande:
    AM: "på gamla dar" he he... aj då... ;)
    navy är fint :) jag kan absolut inte ha lila, har helt fel hudton. jag ser död ut i den ;)
    Oj - död. Inte bra. Skulle inte funka på detta partaj då det hålls i frimurarnas palats (de är ju lite ockulta - förmodligen riskabelt att se "död" ut)
  • fru AM

Jag ser enligt Livia ut precis som min avatar. Med den skillnaden att jag har gröna ögon istället för blå.

• Lapinette

AM - lila passar dig bra. Siden i grönt låter inte helt fel det heller. Inga funderingar på att sy upp och köpa sidenet på Simbra? (det gjorde jag med min bröllopsklänning).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!