• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Tinga, kanske är bättre att säga till morfar att mormor är bortrest, eller iväg o handlar eller dyl.? Vet att många gör så för att slippa ta den där sorgen om och om igen. KRAM till dig och hela familjen!

• kängu

Åh, jippie Mugglan och make får åka hem!! JUBEL!!!

• kängu

Ore- tofu

AM- jag gillar den första klänningen bäst! Jag är väldigt svag för den modellen iofs. Annars var den andra också fin, den tredje tyckte jag var sådär. Tror absolut på lila eller kanske ännu hellre sådär blå-grönt till dig- havsblå eller vad man kan kalla det?!

• passionsblomman

Åh, visst ja, det har jag tänkt säga hela dan , men inte sagt:

Tinga, mitt hjärta värker när du berättar om stackars morfar! Fy så sorgligt!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Snorkfröken77

Hej hej,

den "lilla" ångesten jag kände igår kväll eskalerade på ett oroväckande vis och i morse tvingade maken mig att kontakat spec mvc för att få ett UL då jag lyckats göra honom orolig också. Tog en chansning och ringde på ett nummer där man egentligen bara bokar om tider, lyckades få fram vad jag ville och bröt sedan ihop, den stackars sekreteraren sprang och hämtade en BM som jag fick prata med, fick hulkande ur mig hur jag kände och hon fick veta hela historien, hon sa att jag kan nästan lova dig att allt är ok men kom hit på en gång så gör vi ett UL så du blir lugn. Så jag kontaktade maken och sen åkte vi direkt. Väl där var det bara att gå rakt in, vi behövde inte ens sätta oss ner i väntrummet. Vi pratade lite mer och jag förklarade att jag inte känt ett smack och att jag gjort det med S vid den här tiden. Hon tittade och där var ett levande foster! Den hade växt och såg ut att må bra, låg på knä med benen i kors Gud vilken lättnad det var, så jag grät ännu mer, undrar hur många tårar jag kommer fälla den här graviditeten. Hon konstaterade även att moderkakan var i framvägg (!) det var därför jag inte känt något än, hon gisssade att jag skulle få vänta tre veckor till innan jag kände något. Hon kollade så noggrant hon kunde och berättade även att om de sett att fostret sett fint ut på KUB så var det extremt ovanligt att något hände mellan v 12 och 24. Nu vet man ju med facit i hand att även de ovanliga fallen inträffar så sånt lugnar mig inte längre. Hon tog även två kort som hon skrev ut åt oss och gav oss utan att ta betalt. Hon klappade om mig och sa att hoppades att jag kunde vara lugn till RUL nu. Sen gick vi ut och hon fixade en tid till det direkt. Tack gode gud för omtänksamma människor! Och Araben lever nu ska jag försöka vara lugn till RUL.

• Snorkfröken77

För övrigt röstar jag på den första klänningen AM, i mörkcerise med några dramatiska örhängen!

• kängu

Snorkis, gud vad skönt att ni fick tag på en sån fin BM och fick gjort ett UL!!

• MSW

Åh snorkis! Härligt att allt såg bra ut! Och att du fick ett sådant bemötande!

• kängu

Och jag håller med dig ang. klänningsrådet till AM!

• passionsblomman

Snorkis, "Araben"? Är det en lillebror därinne?

Jag blir glad när jag hör om bra människor du får möta.
    Jag blir ledsen att du ska behöva genomlida en så här lång väntan när det självklart är så oroligt. Jag unnar dig SÅ mycket all lugn och ro som du nååonsin kan få istället.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!