• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Ostron är inget jag blir sugen på .. oavsett vackra bilder, text eller annat. Dock gärna champagnen som man bör dricka till

Vi låg som sämst till på plats 63 i oktober men jösses 10 platser på 3 månader innebär att vi kommer att vara framme om drygt ett år. Så här får det bara inte fortsätta!

• Fossing77
    fru AM skrev 2011-01-13 14:37:29 följande:
    Fossing: du låter otroligt cool!

Eller hur?? *skrattar*

Nä, hon är inte så farlig, men blir hon tätare får vi åka in inte mer med det. Tredje ungen med förkylningsastma eller tendenser åt det hållet, så man blir inte så rädd. Vet ju hur jag ska hantera det och när dom inte ens kommer göra nåt åt oss inne på SÄS. Tur dom växer ifrån det, för helt kul är det inte. :)
  • Lapinette

AM - gillade den lila klänningen mest. En sån där "rosett" eller vad det är den blå har på höften blir så otympligt när man ska sitta. En klänning ska vara snygg men gärna bekväm också. Sen gillade jag den lila färgen.

• FruCicci

AM den lila som är här ovanför med ditt morsdags halsband!
    GRYMT!

• FruCicci

Jag har en i guld/lila thaisiden om du vill låna, med slits, lite rakare modell dock. Och massa tillbehör i samma som sjal etc.
    jag sydde upp massa långklänningar i Dubai, för man gick på sådana fester hela tiden, nu hänger de bara i garderoben och är för fina till allt

• fru AM

Tack Cicci - men jag är ju en STOR tjej jämfört med dig. ...

Lappis: tror du inte baby-boomen i Korea kommer snart? Det tror jag! Kram!

• sweetstreet

Ååååå läste just om Frullan!!!!
    NEEEJ jag blir så ledsen så ledsen! Börjar gråta. Så otroligt jobbigt.
    Och ja det där att berätta eller inte när man är gravid är en sak jag funderade på redan innan jag blev gravid. En av makens vänner fick MF vid deras första graviditet. "Tidigt". I vecka 8 tror jag.  Men de hade berättat för sina närmaste vänner på väldigt tidigt stadium, och först reagerade jag på att de gjorde det, men sedan insåg jag att jag nog skulle vilja göra detsamma. Just av anledningen att OM det skulle hända så skulle jag vilja ha folk att prata med. Som kan förstå varför jag är så ledsen. Utan att behöva dra hela historien från början....
    Så jag kom på att jag hellre ville att folk skulle veta så att man skulle kunna få tröst o stöd.

Jag hoppas så att du kan få stöd från som vet.

Kraam !  

• Ore

AM: Den i mörklila eller mörkcerise tror jag skulle passa dig perfekt. Är inte säker på att du kommer till din fulla rätt i en Navyblå klänning, även om du säkert kan bära upp det med

• fru AM
    Ore skrev 2011-01-13 14:54:31 följande:
    AM: Den i mörklila eller mörkcerise tror jag skulle passa dig perfekt. Är inte säker på att du kommer till din fulla rätt i en Navyblå klänning, även om du säkert kan bära upp det med
    Ore: har läst i någon etikettsbok att marinblått är det nya svarta för damer som kommit upp lite i åren ... Så jag tänkte att jag skulle öva lite
  • Lapinette

Marinblått is not my thing! Däremot älskar jag den där bli/lila som var poppis i somras. Köpte upp mig på blusar, toppar, koftor, scarf.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!