• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

När är egentligen rätt tid att prata om saker man stör sig på ...? Inte i morse  i alla fall. Maken är sur som en citron men har motvilligt gått med på att ändra sina morgonrutiner. Han förstår nog egentligen inte varför eftersom det i hans värld är så att han ar ett mycket viktigt arbete och jag "bara skriver lite sådär, och googlar runt på väskor" på mitt "jobb". Och då blir jag RKTIGT uppretad! Bra start på dagen. NOT.

• Liten med Mindre

AM - om det ändå är din egentid han tar av - vad händer om du bestämmer dig för att t ex morgonpromenera på din egentid?

Saker man stör sig på ska man nog generellt inte prata om när de inträffar, utan när båda är på rätt ok humör. Och sen det där klassiska - "Du gör fel" brukar inte bli så bra som att ta upp hur man själv mår av beteendet "Jag blir stressad/känner mig förbisedd..."

Lycka till igen!

• Lapinette

Snorkis – jobbiga tankar som jag hoppas du får klarhet i. Det låter väldigt lovande med nytt jobb till maken. Min skulle verkligen behöva detsamma. Han är så omotiverad och tycker det är så tråkigt och så hittade han ett som stämde jäkligt bra men har inte hört något från dem

Kokisen – låter supertungt med din kompis!

Frullan – massor av kramar till dig!

AM –rean i London brukar precis som här starta i mellandagarna så de rear för fullt just nu. Fast du kanske struntar i den där presenten till maken just nu

Vickan – grattis på 10-års dagen! Vi firade också igår med falsk skumpa (crémant från Loire).

• Snartis

Frullan gumman, åhhh vad jag är ledsen för er skull. Sitter och tänkter på dig hela tiden nu, livet är inte rättvist ibland
    massa stora kramar till dig och maken

Snorkis, vilken knäpp BM som säger så! Hon borde ju verkligen förstå dig och situationen, bättre att dubbelkolla flera gånger nu. Som Ore skrivit innan, om hon inte förstår dig så BYT Bm.

• fru AM

Liten, jag vet ... men det är rätt svårt att hitta "rätt" tillfälle. Känns som vi är punktmarkerade av småbarn hela tiden. Förutom sent på kvällen men då är båda så trötta ...

Hursomhelst så tänkte jag börja i morgon med att antingen gå och träna kl 8 eller låsa in mig i arbetsrummet 

• fru AM

Lappis: ja just nu kan han ta sin tilltänkta rökrock i sammet och stoppa upp den någonstans där solen aldrig skiner.

• Lapinette

AM - sorry, fick precis dagens första skratt .

• BrudSommar2006

Snorkis, jag hoppas du inte blir ledsen på mig nu men du säger att du inte vill göra VUL för att du får sådan ångest att barnet inte ska leva och heller går i ovisshet. Samtidigt vill du gå till BM och lyssna på barnets hjärtljud fast det inte är säkert att det går att hitta något hjärtljud så här tidigt vilket verkligen skulle leda till mer ångest antar jag? När man går på mvc-kontroller så börjar de ju inte med lyssnandet förrän senare så att det inte ska bli fel så jag kan lite förstå din BM. Vore det inte mycket bättre med ett VUL, eller alternativt stå ut lite till? Hon förstår kanske din ångest men kan inte garantera att det blir bra även om hon försöker lyssna menar jag. Fast jag vet ju inte hur hon är, jag bara funderar lite.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-01-13 10:10:44 följande:
    AM - sorry, fick precis dagens första skratt .
    Det var meningen!
  • BrudSommar2006

AM, skräp med rutinerna hemma!

Jo, Astrid springer ju runt här så vi kanske blir godkända idag då!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!