• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

För övrigt tror jag att fostret har dött hade precis samma nojor vid den här tiden med S. Ringde då BM som bryskt frågade mig: Blöder du? Nej, pep jag. Har du ont? Nej, fick jag pipa igen. Då kan du förutsätta att allt är som det ska svarade hon mig då. Så nu försöker jag intala mig det den här gången också men tankar på MA  dyker upp lite för ofta...

• start september
    fru AM skrev 2011-01-12 20:09:45 följande:
    Start september: Vad sägs om denna: www.aspinaloflondon.com/eshop-catalogue/ladie...

Jag har beställt grejor härifrån tidigare och jag tror jag fick dem två, tre arbetsdagar efter beställning. Med DHL-bud och superfint förpackat i elegant silkespapper osv. Bara det en lyxig upplevelse!
    Fantastisk!

Den bruna som var nedsatt var jättefin även om en svart nog är mer praktisk...
  • Snorkfröken77

September - Det var bara några väskor som var sk "kopior" de andra är egen design £100 är ju ett fynd, speciellt nu med tanke på vad pundet står i.

• fru AM
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-12 20:14:48 följande:
    För övrigt tror jag att fostret har dött hade precis samma nojor vid den här tiden med S. Ringde då BM som bryskt frågade mig: Blöder du? Nej, pep jag. Har du ont? Nej, fick jag pipa igen. Då kan du förutsätta att allt är som det ska svarade hon mig då. Så nu försöker jag intala mig det den här gången också men tankar på MA  dyker upp lite för ofta...
    Men lilla gumman! Vad jobbigt! Ja man kan ju inte göra annat än att just förutsätta att allt är bra. Men det är så begripligt att du tänker så här.  När har ni nästa UL? Stor kram!
  • Snorkfröken77

AM - Ooooh, nice, en sådan skulle jag slå till på om jag hade behov av någon!

• fru AM

Snorkis: vad står pundet i? Ska ju dit om en månad ...

• fru AM
    fru AM skrev 2011-01-12 20:19:05 följande:
    Snorkis: vad står pundet i? Ska ju dit om en månad ...
    Kollade just upp det - otroligt bra. Hoppas det står sig. Jag ska ju storshoppa
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!