• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Tack AM och Snorkis! Jag behöver en portfölj/datorvörska som kan ta en A4 mapp, men vill ju helst ha en supersnygg och helst lyxig väska.

Jag gillade skarpt den sista AM länkade till och fler av de som Snorkis länkade det till. Hur är det, blir det tull/VAT på väskor?

• Snartis

AM: hahah enligt cravingteorin så är det flicka! Stämde helt galet in på maten, tex ikväll har jag gjort potatis och purjolöksoppa. Hur ofta får man galet sug efter det??
    om det skulle blir det så kommer vi bryta en generation av pojkfödande släkt på makens sida   vilket tur att vi ska ta reda på kön

Snorkis, har du bälte? det hjälpte mig massor när jag hade foglossning och det går ju att dölja under koftan

Många på jobbet tror nog at jag gått upp massor i vikt men det har jag inte, bara en större mage

• Snorkfröken77

September - Ingen moms och tull från UK, det är inom EU.

Snartis - Nope har inget bälte och har inte haft heller, får se om det blir värre i sådana fall får jag väl be BM om att få/köpa/hyra/låna vad man nu gör.

• Snartis

Snorkis; man får köpa den via sjukgymnaster för ca 200:-. den var värd pengarna för mig, kunde gå mer normalt och inte ha lika ont.

• fru AM

Den var också fin! Synd att det står att det är en kopia bara ... Har du sett någon kopieväska från dem i verkligheten? Är det bra finish? Jag har tidigare fått kopior fr Hong Kong via min bror men de var så illa gjorda att jag inte kunde använda dem. en av dem är nu Hektors favoritväska. Han kallas "The Gucci Guy" här hemma

Efter den missen klarar jag inte riktigt av att ha kopieväskor själv - jag känner mig som en bedragare på något sätt (men menar INTE att det är fel att ha kopior för någon annan!). Har jag inte råd att köpa äkta (vilket väl ingen normal människa har med Kellyväskan ) så får jag nöja mig med billigare märken. Så sträng är jag mot mig själv. 

JAg har t ex en stor handväska i Chanel-stil. Även om det inte står Chanel på den och den egentligen inte är en kopia av någonting  så har jag lite svårt för den - fast jag tycker den är jättesnygg. Vad töntig jag är!

• Snorkfröken77

Snartis - Aha, ok, bra att veta, tack!   Än då länge är det ju hanterbart, jag blir bara lite trög i starten så att säga

• fru AM
    fru AM skrev 2011-01-12 20:03:30 följande:
    Den var också fin! Synd att det står att det är en kopia bara ... Har du sett någon kopieväska från dem i verkligheten? Är det bra finish? Jag har tidigare fått kopior fr Hong Kong via min bror men de var så illa gjorda att jag inte kunde använda dem. en av dem är nu Hektors favoritväska. Han kallas "The Gucci Guy" här hemma

Efter den missen klarar jag inte riktigt av att ha kopieväskor själv - jag känner mig som en bedragare på något sätt (men menar INTE att det är fel att ha kopior för någon annan!). Har jag inte råd att köpa äkta (vilket väl ingen normal människa har med Kellyväskan ) så får jag nöja mig med billigare märken. Så sträng är jag mot mig själv. 

JAg har t ex en stor handväska i Chanel-stil. Även om det inte står Chanel på den och den egentligen inte är en kopia av någonting  så har jag lite svårt för den - fast jag tycker den är jättesnygg. Vad töntig jag är!
    Alltså det här inlägget hade ju med en väsklänk från Snorkis att göra
  • fru AM

Start Sept: kul med en tjej att bryta manstrenden med!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!