• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Ja, jag är så tacksam, vet inte hur många gånger jag tackade henne för att vi fick komma dit!

MSW - Du hade rätt angående min BM hon sa det till mig förra gravididteten, jag har inte pratat med henne nu. Men den här BM på spec MVC sa samma sak, att det var ingen idé ens att försöka leta hjärtljud för risken är att man inte hittar dem.

• Snorkfröken77

Blomman - "made in Egypt" jag tror att det är en lillebror, maken också, får se på RUL om vi har rätt.

• MSW

Parnassia: Jag vet att jag kan skriva här.. Men vet inte riktigt VAD jag vill ha sagt! Och så vet jag inte om jag vill ta det på helt öppet.. Jaja, maler det väl lite till i huvudet så får vi se sen..

• viktualia

Snorkis - åååå jag blir helt tårögd!! Just NI förtjänar verkligen att BARA träffa sånana vettiga människor!!!! kraaaaaaaaaam! Och säg till när du behöver större jacka! Är inte så farligt bokad på helgerna, så det går nog att sammanstråla på lämplig plats!

• Snorkfröken77

Tack Vickan! *kram* Jag återkommer när jag lyckats skjuta iväg knappen över magen på kappan!

• passionsblomman
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-13 19:27:22 följande:
    Blomman - "made in Egypt" jag tror att det är en lillebror, maken också, får se på RUL om vi har rätt.
    Ahaaaaaaaa! Skitbra ju! Jag tor också på en brorsa!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-13 19:30:19 följande:
    Blomman - så fruktansvärt.

Den här artikeln såg jag för ett tag sen och den berörde mig så starkt, titta på bilden och se mammans uttryck. Mitt hjärta brister nästan när jag ser den www.aftonbladet.se/wendela/article8328568.ab 
    Åh hjälp!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Snorkfröken77

kängu - Jag har ju lite kontakter med ett gäng trevliga brittiska damer, de säljer sina väskor om de ångrat sig eller tröttnat, de brukar dyka upp någon Alexa då och då. Vill du att jag håller utkik?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!