• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Oj, postade jag...?

Hon sätter konstant krokben för sig själv i livet, tycker jag. Och det i sig är ju hennes bekymmer, men jag har ju så oerhört svårt att då bara lyssna. Och när hon efterfrågar råd, "åååhhh, det är så jobbigt. Vad ska jag göra?". Hmm, du kunde ju skaffat en utbildning innan du skaffat barn. Sett till att ha ett stabilt förhållande innan du skaffade fler barn. Och tredje gången kunde du ju också sett till att skaffa ett boende som funkade för familjen innan den utökades? Visst, jag förstår att det är jättejobbigt att sitta i en uppsagd trea med fyra barn varav en spädis, och ett hus som inte verkar gå att flytta in i när lägenheten måste vara urflyttad... Men en sådan situation hade ju lätt kunnat undvikas om man väntat med barn tills man fått tag på ett hus. För syrran verkar det dock inte som att hon lärde sig något med sina två första barnafäder, utan det borde väl funka att bli med barn några månader in i ett nytt förhållande. Tredje gången gillt?

Nu började hon ju någon gång i höstas med ett väldigt ansvarsfullt resonemang emellanåt, litet "jaja, jag har ju valt att skaffa många barn och då är det så här". Förstod varför hon börjat säga så, när jag fick reda på att hon väntar tvillingar. BF 14 månader efter förra barnets födelsedatum. Därav behovet av vagn för tre småttingar...

• fru AM

Hej Muggles! Så härligt att höra att du mår bra - och även Ada och Beda såklart! Som vi har hållit tummarna!

När är er nästa kontroll på MVC - blir det ännu tätare framöver? KRAM! 

• fru AM
    Ore skrev 2011-01-14 09:27:40 följande:
    Oj, postade jag...?

Hon sätter konstant krokben för sig själv i livet, tycker jag. Och det i sig är ju hennes bekymmer, men jag har ju så oerhört svårt att då bara lyssna. Och när hon efterfrågar råd, "åååhhh, det är så jobbigt. Vad ska jag göra?". Hmm, du kunde ju skaffat en utbildning innan du skaffat barn. Sett till att ha ett stabilt förhållande innan du skaffade fler barn. Och tredje gången kunde du ju också sett till att skaffa ett boende som funkade för familjen innan den utökades? Visst, jag förstår att det är jättejobbigt att sitta i en uppsagd trea med fyra barn varav en spädis, och ett hus som inte verkar gå att flytta in i när lägenheten måste vara urflyttad... Men en sådan situation hade ju lätt kunnat undvikas om man väntat med barn tills man fått tag på ett hus. För syrran verkar det dock inte som att hon lärde sig något med sina två första barnafäder, utan det borde väl funka att bli med barn några månader in i ett nytt förhållande. Tredje gången gillt?

Nu började hon ju någon gång i höstas med ett väldigt ansvarsfullt resonemang emellanåt, litet "jaja, jag har ju valt att skaffa många barn och då är det så här". Förstod varför hon börjat säga så, när jag fick reda på att hon väntar tvillingar. BF 14 månader efter förra barnets födelsedatum. Därav behovet av vagn för tre småttingar...
    Men herregud! Förstår att du känner dig uppgiven! 
  • Ore

Mugglan: Det viktiga är ju att DU fått veta att vi bryr oss om dig och har tänkt på er allihop massor...

SÅÅÅ skönt att det gick bra...

• Liten med Mindre

Mugglan- välkommen hem! Som vi har längtat!
    Har det löst sig med jacksituationen?

• Parnassia

Snorkis - vad GLAD jag blir av att läsa om BM-besöket och mottagandet! Och självklart blir jag SUPERGLAD för att araben mår bra! Härligt! Kram!

Och HATTIS!!! Yeesss! Strålande!  GRATTIS!!!

Vickan - ha en supertrevlig helg! Vart ska ni?? *nyfiken*

• Lapinette

mugglan - halllååå tjejen! Underbart att ni är hemma igen. KRAM

• Parnassia

FruLlan - Även om du inte tycker att du förtjänar sympatier så är det ju så tycker jag. Du är ledsen och mår inte bra, då behöver man tröst och hjälp iaf i min bok.
    Går du fortfarande på samtal? Kanske kan du få den hjälpen igen? Kanske kan du sjukskriva dig? Att gå till jobbet verkar övermänskligt när man mår som du gör. KRAM!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!