• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Liten med Mindre skrev 2011-01-14 09:47:34 följande:
    Mugglan- välkommen hem! Som vi har längtat!
    Har det löst sig med jacksituationen?
    Vet du, inga problem med jackan längre, iaf inte än på ett tag. Midjemåttet har minskat från 98 cm till 92... (2 liter fostervatten som de tömde ut), så jag väntar lite.

AM: ja det blir ul-kontroller varje vecka nu i början ist f varannan vecka som är std för enäggs.

Hattis: förstår att du har plussat, så otroligt roligt! Nu behöver vi bara goda nyheter ett tag framöver...

Håller på att läsa ikapp, återkommer!
  • Fossing77

Passar på att säga hej till Muggles *vinkar* :) Jag råkade ramla in här och har fullt upp att hålla reda på vem som är vad och hur som är när. Har förstått att du haft en rejäl prövning men att det gått bra :) Hoppas allt fortsätter lika bra både för dig och de två små :)

AM: Det där med sovande är spännande. Mina har jag 5-minutat på egen hand och det har funkat fint, men vilken idé att någon kommer hem och fixar det. :) Att ingen kommit på den grejen innan, har aldrig hört talas om sån service innan. Smart! Hon kanske kan få mig att sova hela nätter med ;)

• BrudSommar2006

Åhh, Skarpö som är så fint, vi har bekanta som bor där och varje gång vi tar färjan över tänker jag att så här vill jag bo! Har alltid velat bo i Vaxholm men inser att det inte går att ha så lång resväg och ha småbarn, i alla fall skulle vi inte orka det så vi strök det redan när vi började gå på visningar. Finns ju inget tåg utan bara buss och så den där smala vägen som det inte går att köra om på. Och så färjeköerna i rusningstrafik. Nej, inte för oss men jag blir alltid grön av avund när jag ser sådana där hus!

De måste förresten gilla det där soffbordet som stod överallt, för övrigt ett likadant som vi har så de har bra smak!

• Liten med Mindre

Fossing - Bland Anna Wahlgren-anhängarna finns det många som hjälper till på hemmaplan. Med eller utan betalning. Tror säkert någon ställer upp o ramsar dig med vid behov.

• BrudSommar2006

Hattis, vad roligt med ett plus, du som aldrig ens hittade glad gubbe, extra roligt ju! Nu gäller det då, tumhållning, tumhållning!!!

Ore, du har ju skrivit om din syster tidigare, jag blev lika matt då!

• snaily

Hattis
    Stort grattis!! Vilken härlig början på det nya året!

Mugglan
    Välkommen hem, underbart att allt gått så bra hittills! Hoppas det fortsätter så, kontroller varje vecka låter ju vettigt efter vad ni varit med om.

Snorkis
    Araben Underbart att allt såg bra ut på UL! Kan du inte ta med dig den där barnmorskan hem och ha henne i en byrålåda?

Page
    Underbart skrivet om förbjudna tankar!

Frullan
    Det har sagt så mycket klokt ovan så jag kan inte annat än att hålla med, och skicka ett lass till med kramar!

Hur kommer det sig att det är så lätt (peppar peppar) att lägga Yngla i korgen på förmiddagarna, nu har hon somnat själv där trots att hon var halvvaken när jag lade ner henne, men i princip omöjligt att få henne somna där på eftermiddagen och kvällen? Igår kväll var hon vaken nästan heela kvällen, med bara små powernaps i famnen, inte ens där ville hon somna ordentligt. Till slut var hon jätteövertrött såklart. Men skippade ändå skrikstunden sent på kvällen när vi skulle gå och lägga oss, den tog hon kl 5 imorse istället.

Tänkt gå en promenad nu men konstaterat att jag tycker att det är bara aningens för kallt, hoppas det blir lite varmare på eftermiddagen så vi kan komma ut och få lite dagsljus.

• BrudSommar2006

Räcker det verkligen med en timme från Vaxholm förresten, det är ju vad det tar för oss om vi ska någonstans i stan, i alla fall dörr till dörr.

• Fossing77
    Liten med Mindre skrev 2011-01-14 12:02:55 följande:
    Fossing - Bland Anna Wahlgren-anhängarna finns det många som hjälper till på hemmaplan. Med eller utan betalning. Tror säkert någon ställer upp o ramsar dig med vid behov.
    Ha ha! Najs! Fast idag klarade jag mig själv. Somnade i fåtöljen med Tristan när han skulle varva ner inför middagsluren. Vi sov lika gott båda två tror jag. Tuuur jag har kaffe! :)
  • BrudSommar2006

Snigeln, jag vet inte riktigt varför allt strular ju senare på dagen det blir men det är likadant här, när Astrid sovit förmiddag vaknar hon glad och pigg, när hon vaknar efter eftermiddagssömnen är det skrikfest i upp till en timme. Dessutom somnar hon på tio minuter på morgonen och på en halvtimme på eftermiddagen. Har tänkt att hon nog inte är trött men efter att ha försökt hoppa över sovpasset har jag insett att det är fel, det går inte att ha ett så ledset och gnälligt barn uppe!

• Fossing77

Snaily och BrudSommar2006 - Samma här. Alltid lättare att få omkull dem på förmiddag/dag, ju längre det går på dagen desto mer strul. Mira väntar ut mig på kvällen så hon säkert ska få ligga bredvid och snutta istället för att sova i sin egen säng som funkar tokbra dagtid. Luriga små kryp det där :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!