• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Soldemor
    Lapinette skrev 2011-01-14 10:32:37 följande:
    AM - du kan ju alltid lämna in den för ändringar, i sådana fall bättre att köpa lite för stort. Själv brukar jag ha problem med "smala" klänningar då jag inte har lika mycket kurvor som de verkar tro att folk i allmänhet har dvs höftpartiet sticker ut på klänningen.

Angående lägenheten så undrar jag också hur de ska få den såld. Gaudi inspirerat i en förortslägenhet?!
    Om ni istället vill titta på något vackert.
    www.svenskfast.se/Templates/ObjectViewPremium...
    Den var ok, den kan vi ta! Gillar poolen och gäststugan skarpt!
  • Parnassia

VI behöver hjälp! Lilla sover fortfarande som skrutt. Men mycket av det som beskrivs som problem på tex den där sidan är inga problem för oss. Hon är inte svår att gå och lägga på kvällen, hon är inte gnällig, hon utvecklas som hon ska och är tom lite före andra jämnåriga och hon äter bra.
    *suck*
    Men idag ska vi till VC och de får kolla hennes öron. Det känns bra att "bocka av" en sak på listan.

• Lapinette

Soldemor - själv gillade jag de där rummen med fönster i tre väderstreck och så får maken sitt biljardrum .

• Lapinette

Och visst gäststugan är suverän när makens vänner/släkt eller min pappa kommer på besök.

• Soldemor
    Lapinette skrev 2011-01-14 10:38:33 följande:
    Soldemor - själv gillade jag de där rummen med fönster i tre väderstreck och så får maken sitt biljardrum .
    Det var helt ok, fast jag hade nog gjort om biljardrummet till klöslandskap, massor med spännande klösmöbler med olka saker att klättra och ligga i!
  • FruCicci

Hej hej Mugglan!!
    Å vad skönt att se dig här och att det har gått så bra som det har! Nu är det bara att blicka framåt och hoppas att allt annat ska gå som en dans med!

Vill skicka lite kramar via BT till min Frullan också.
    Vi har ju hörts via telefon, och jag som många andra förstår hur jobbigt du har det och dina känslor är helt naturliga. Just ask me... som jag kände när jag hade gjort abort och sen blev gravid med Louise... usch vilken jäkla ångest..... obeskrivlig.

HATTIS, är det sant! Tjohooo vad underbart! Grattis grattis lilla gumman! Det var ju verkligen dagens bästa - att du nu är gravid!
    En liten september bebis

Vickan, grattis til jubileum!

AM, underbart att få vara med i klänningsdjungeln!!! SÅÅÅÅ himla avundsjuk!
    Jag vill också gå på Gala och ha en frasig läcker klänning på mig och maken brevid i frack och lackskor och cigarrer i innerfickan
    Ska kolla om det inte är en viss bal nu i vår som vi kan anmäla oss till! Det var verkligen länge sedan jag ens var på frack bröllop. Jätte snygg klänning du länkade till. Jag tycker nog du ska satsa på just Lila. Modellen är ju kanon, och just att det är draperat runt midjan är ju perfekt för figuren, en sådan skulle jag vilja ha, helt i min smak! Fast jag passar inte i lila, jag skulle nog haft cerise

Jag pratade med Telis i telefon och vi tycker det ska vara en ny ost och vin kväll snart!
    NÄR när nääääääääääääär kan alla?

Min lilla Louise är lite snorig, så vi fick avboka middagen vi skulle på i kväll. Hon är hemma från dagis med maken och sen ska hon komma till mitt kontor i eftermiddag Det är rätt kul att ha med sig henne på jobbet, lagom stund, måste jag säga.
    Victor vill att det ska bli sommar, han säger det typ 4 gånger om dagen Måste försöka komma iväg till solen snart!

Jobba lite kanske....

• Lapinette

Cicci - bra initiativ med ost- och vinkväll. Jag kan i princip när som så kom gärna med förslag på datum.

• Fru E

Lappis-ohhhh nice hus gäller att hitta måna hobbyer för att fylla alla rummen bara

Hattis-GRATTIS!!!! Är det något mer än trombyl du ska ta?

• FruCicci

Lappis, det där huset har vi funderat på att åka och titta på , såg det redan förra veckan i tidningen!

• Fru E

Mugglan-välkommen hem hoppas att Ada och Beda mår som prinsessor nu

Frullan-klart du ska komma in och berätta för oss *hytter med fingret* fula tankar har även jag gott om som jag skäms över men det är väl bara att inse att de tillhör vardagen

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!