• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Grattis Hattis! Tjoho!

Välkommen hem Muggles - ta det lugnt nu!

Frullan, alla känslor är ok. Jag är också bitter, avundsjuk och tycker iband att jag har mig själv att skylla allt i en enda röra.

• Fru E

5 mil och en timme med bil det är vad vi har hem till mina föräldrar som bor i en helt annan stad men sen är Skåne kanske inte så stort heller

• smint

Frullan: Jag hade nog också känt bitterhet gentemot andra gravida om jag varit i den situationen. Klart man får känna så

Lappis: Huset var ju superfint, men många rum  Men vaxholm är lite off tycker jag

Sov ganska ok i natt, har nog kommit in i en period som jag hade för några år sedan, jag kunde inte sova, mkt var nog också att jag när vi skulle sova låg och tänkte, nu måste jag somna osv osv.. och då slappnar ju kroppen inte av.. Men nu ligger jag och tänker på förlossning och amning och miljoner andra saker..

Vi tar det lugnt här idag, plockat ned alla julsaker och granen åker ut i kväll. Dottern sov rekord i morse efter sin vaken dag i går, somnade 19.30 och vaknade 8.00.. så det blir nog full rulle senare idag, men tidig säng gång då

Välkomna hem muggles, måste gå tillbaka och se om jag missat inlägg nu inser jag.

• Lapinette

EA - i Stockholm är det inte alls konstigt att ha 45-60 minuter till jobbet.

Nej, nu ska jag iväg och färga de små (!!!) grå .

• Soldemor
    Lapinette skrev 2011-01-14 11:31:33 följande:
    EA - i Stockholm är det inte alls konstigt att ha 45-60 minuter till jobbet.
    Det har jag också, i Skåne!
  • Fru E

Lappis-här nere når vi i stort sett hela Skåne med 60 minuters pendling vilket är optimalt eftersom man i princip kan bo överallt och ändå ha en ok färdväg till jobbet.

Vad får de små grå för ny färg?

• Fru FruLLan

Hej igen
    skönt att ni kan förstå lite av mina förbjudna tankar även fast jag fortfarande skäms över dom. Och gravida... ja det vill jag inte träffa några på ett bra tag rätt eller fel men så känns det.

kan säga att det är sååååå skönt att jag har min psykoterapi. Jag var där i morse och fy vilken tur jag har som har henne. Superbra. Men jag har en låååång väg att gå. Shit jag har gått i psykoterapi i ett år nu. Otroligt vad tiden går fort ibalnd. Eller rättare sagt på vissa områden.

page: Visst jag om någon behöver börja tillåta mig saker. Men det är inte så lätt jobbar på den biten också i pt kan jag säga. Finns en del att bita i...
    och att du inte förstod hela den här tjej grejen. Ja det är ju inte så konstigt. det gjorde inte jag heller ju, det har ju tagit en hel del PT sessioner för att komma en bit in i problemet som ju rä att det egentligen inet alls är en dotter jag saknar utan en hel del sår i mig och från min barndom som skapat den här längtan. Hur skulle nån annan kunna förstå det?
    Näe jag kommer själv behöva mycket tid med att ta reda på vad alla sår, sorg och övergivenhetskänslor härstammar ifrån.

jag tror dock att det ofta är så att när man har såna kriser och starka känslor som jag haft i det här så finns det något otroligt mycket djupare och svårare bakom än problemet i sig som syns utåt. Samma sak med min tjej nojja. Det är ju inte problemet geneltigen utan symptomet.

hattis förresten
    SUPER grattis!!!!!
    Jag komemr hålla alla tummar, tår örsnibbar och allt för att det ska sluta i en frisk bebis om sisådär 35 veckor!

Puss och tack för att ni finns!!!!!

• Fossing77

AM: *skrattar högt*
    brukar ha i blåbär eller hallon i tristans gröt för att den ska bli lite roligare, men om det gör sig med broccoli det vetefasen! :D

har ju hört det här med att lära gamla hundar sitta... i min värld är tofu mer ett straff än nåt man måste kunna äta. lever med mannen som hellre köper en av varje grönsak på grönsaksavdelningen till vår vegetariske vän än att laga detta han kallar "förbannade fejkkött" ;) men du kanske behöver straffa honom för tillfället så mata på bara ;)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!