• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Hattis-grattis!!!!!! *kramar om*

Ore - men shit! jag blir helt matt.... så hon väntar alltså barn nummer 4 och 5 nu?!?! maj gaaad!

Page - du är för bra!!

AM - fnissar lite åt kinaklänningidén... som vi alla lärt oss på BT ja...

Parnassia - vi ska till ett nyöppnat ställe inne i stan i min hemstad. 5 km från mina föräldrar! me like!

puss på er alla!

• Lapinette

smint - vilket otroligt tråkigt badrum de har!

• Lapinette

AM - den var fin men jag skulle inte våga köpa något utan att få prova först speciellt något som är lite figursytt.

• smint

haha ja jämfört med resten av lägenheten så    Men undrar vem som köper den där..

• Parnassia

Muggles - åh vad roligt att se dig här igen!! Välkomna hem! Kan tänka mig att Moa också var glad att se er igen, och vice versa.

Ore - relationen till systern är minst sagt komplicerad förstår jag. Bor ni långt ifrån varann? Har jag fattat det rätt; att hon har barn nummer fem och sex i magen, med pappa nummer tre? Med tanke på trådens tidigare diskussioner om makar som gör eller inte gör ditten eller datten och hur man egentligen löser all vardagslogistik vore det intressant att se hur hon löser det när då flera fädrer är inblandade.

Min filosofi för att räcka till är ungefär "jag hjälper gärna till, men det ska överlag kännas bra för mig och energitjuvar finns, det gäller att upptäcka dem så att jag medvetet kan välja att hjälpa eller inte". Jag tolkar dig som att du resonerar ungefär likadant?
    SM- i svammel har startat, men jag hoppas mina funderingar framgår...

• Parnassia

VIckan - låter ju perfekt!

Smint - herregud vilken lägenhet. Jag blev nästan yr bara av att titta på bilderna. Och gardinerna i sovrummet tex, sådana gillar jag INTE.

• fru AM

Smint: Var ligger lägenheten? En människa som gör om sin lägenhet så där måste ju vara lite ... eljest. Och ha ekonomiskt hål i huvudet. Mycket svårsåld. Kostar ju en del att göra tillbaka dörröppningar, tak, väggar. För inte kan det väl finnas någon annan som vill ha det så där`?

Lappis: ja jag vet - det är lite riskabelt - men å andra sidan inte så mycket pengar. Kanske ska jag gambla lite. Om jag mäter nu och beställer så finns det nog lite ändringsmån (håller på med min diet igen - lite light - och märker redan resultat efter fem dagar) 

• fru AM

Förresten: någon som behöver få hjälp med att få sin bebis att sova? En bekant till mig använde sig av denna tjej, som sov/arbetade hos dem i tre nätter och efter det sov bebisen 19-07 utan att vakna: http://sovgott.net

• Lapinette

AM - du kan ju alltid lämna in den för ändringar, i sådana fall bättre att köpa lite för stort. Själv brukar jag ha problem med "smala" klänningar då jag inte har lika mycket kurvor som de verkar tro att folk i allmänhet har dvs höftpartiet sticker ut på klänningen.

Angående lägenheten så undrar jag också hur de ska få den såld. Gaudi inspirerat i en förortslägenhet?!
    Om ni istället vill titta på något vackert.
    http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectViewPremium.aspx?objectid=3QUBEATKGB4POULT

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!