• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 3barnsmor

BS: grattis till Astrid i efterskott.

PB: Grattis till dig också i efterskott. Härligt att du hade en härlig helg i Växjö trots influensa.

Liten och Telis: förstår precis hur ni känner er. Tyckte det var superjobbigt att börja jobba efter båda mina föräldraledigheter. Fy.

Snorkis: Härligt med levande bebis!

Hattis: hoppas på det bästa.

Muggles: Grattis till lyckad operation och hoppas att de får stanna i magen ett bra tag till!

Frullan: vaddå förtjänar sympatier? Det är väl klart att du gör! Många kramar till dig!

Nähäpp, dags att plugga lite innan sängdags och en ny arbetsdag hägrar. Tur att det är fredag imorgon !

• Fru FruLLan

Hej flickor
    Vad härligt att allt verkar bra med muggelsfamiljen och att de fått åka hem. Åh vad mysigt.

Snorkis: Gud vilken bra BM du verkar ha råkat på idag! Får du fortsätta gå hos henne? Och vad underbart att allt såg bra ut. Gud vad skönt.

Tinga: Urs jobbigt med mormor och morfar historien. Kram.

Hattis hoppas att du är mer än bara SKEN gravid. Hoppas på mycket mer än sken faktiskt.

Även fast jag just nu får lite ont i hjärtat av andra människors graviditeter
    Men för förtydligande så är jag absolut super glad över de grav som finns här som mugglan, snorkis och hattis osv. jag menar jag vet ju verkligen att era resor inte heller varit några danser på rosor.
    Men jag kan känna sån smärta överlag av andras graviditeter just nu. Urs jag skäms över det. Förlåt det är verkligen hemskt, men jag gör det.

tack för alla kramar och sms osv. Det värmer verkligen.
    Just nu vill jag verkligen bara gå i ide, aldrig umgås med folk mer och bara gråta. Men det är ju svårt. Som "tur" är så är killarna sjuka så jag har vabat i tre dagar. Tror jag fortsätter i morgon. Fixar helt enkelt inte att jobba och låtsas som om allt är frid och fröjd. Näe det går nog inte. Inser att jag kommer behöva göra det snart nog... men...

PB jo jag anser faktiskt inte att jag förtjänar sympatier
    jag har ju haft såna dumma, förbjudna tankar om hela den här köns biten. Så jag ser det här som ett slags straff för att jag önskat något speciellt.
    Klart jag inte kan få som jag vill när jag är så jävla hemsk så att jag sitter och önskar mig något så innerligt. Så det känns som om jag har orsakat det här själv. det är mitt fel. Och då ska jag inte ha sympatier. Kanske inte är en rationell tanke. det vet jag. men det är så mina tankar går just nu.

MIn guuuuuud vad fel jag har haft, men tyvär så det varit.

Näe fy. Nu kom hets gråten igen.
    Sorry
    Ska försöka komma in och inte bara sprida sorg
    puss

• viktualia

FruLlisgumman!!!! åååå vad det gör ont att läsa om din enorma sorg.... KRAMAR OM!!!! Puss!!

• viktualia

godnattkram till er alla!

imorgon drar jag på lyxhotellmiddagövernattning med maken!mys!

• fru AM

Vickan: Ha't så trevligt era små pervon!

• fru AM

Frullan: på ett sätt kan jag förstå hur du tänker ... Därmed inte sagt att jag håller med! du har all rätt till alla sympatier i världen. Oavsett tankar du tänkt eller saker du sagt. Det funkar inte så med skam, skuld och straff ... Tänk om jag hade blivit straffad för allt jag sagt, tänkt och gjort. Jag är så ledsen för er skull. Sorgen måste tyvärr levas ut. Kram igen

• porchez

Snorkis - vilket bra bemötande! Skönt att höra att det finns bra personer inom vården också. Skönt att araben mår bra. Får ni kontakta samma barnmorska igen om så behövs?? ------------------- Frullan - jag förstår att du tänker att du inte är värd tröst osv. men just där har du fel. Jag har ju själv nyss varit där, eller är där, i samma tankar själv. Men det funkar inte så. Lika mycket som du lider med oss så lider vi med dig. Och vi vill sörja, gråta och kramas med dig. Stora stora kramen till dig. -------------------- Vickan hoppas du och maken får en massa naken mys! ----/////////:::////// Fossling / koko - jag tänkte precis på solsidan när jag läste era inlägg, när mammorna i lekparken säger att man inte kan ge barnen färdighet och nästa dag lägger hon över burkmat i sina egna lådor /////////////////// Ska imorgon på kundmöte i huvudstaden, ett möte som hela företagets framtid hänger på, toknervös! Samtidigt som jag är smickrad att cheferna väljer att ta med mig. Från början skulle de åka själva men i förra veckan bad de mig att följa med. Som sagt skoj men nervöst. Men det är väl precis så det ska va!

• porchez

Förtydligande till Frullan - jag har inte varit med om mår så hemskt som du. Kan i te ens föreställa mig hur du känner. Det jag menar är att jag känner igen känslorna att man inte är värd sympatier av olika anledningar. Att det här är motgångar man får som ett straff för sina tidigare handlingar. *svammel svammel *

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!