• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Hattis: Miljoner GRATTIS och lika många kramar! Det här SKA gå vägen!

Page: Du är bäst!

Liten: HAr sett en fin och enkel ( i desigenen) dunjacka på Sea Life (både på Kungsgatan och Sturegatan) - tror märket heter Sail Racing (konstigt nog). http://www.sailracing.com/#/collection/ Om du har tur så kanske det är rea nu.

Annars tycker jag Moncler (NK) gör väldigt snygga dunjackor men de är ju rätt saftigt prissatta: http://www.moncler.it/eng

• Fossing77

porchez: haha! det avsnittet måste jag ha missat! fantastiskt! :D Det är ju det som är så himla lustigt. Att bli mamma ställer liksom hela ens person på huvudet och man nojjar över saker man tidigare bara skrattat åt. Och man nojjar totalt, värsta tigermamman. ;) Det finns onekligen mängder med komedi i det hela. ;) I diskussionen jag beskrev (trots att jag beskrev den haltande) så var det roligaste just att viktigaste verkade vara att uppnå färgen grön på purén, inte vad det var i den. Ett tag fnulade dom på om man kunde ha broccoli i alla puréer bara för färgen. ;) Det var kul. He he...

• Fossing77
    Hattis skrev 2011-01-14 06:32:29 följande:
    Ett plus är ju ett positivt tecken och ett sådant har jag just sett. Kan det bli ett friskt barn av detta? Försöker tänka att  nu finns ju möjligheten i alla fall. Ett kryptiskt meddelande till maken, jobba järnet, hämta ut trombyl och SEDAN försöka landa. Kram på er alla!
    Grattis!!!! Härligt!
  • Liten med Mindre

AM - sail racing var i min smak. Kanske blir en tur till Kungsgatan. Stadium ska ju även ha jack o byx-rea över helgen för mer budgetalternativ. Muchas gracias!

• fru AM

Fossing: tänkte också på det avsnittet av Solsidan när du skrev om barnmaten. Sedan finns det ett kul avsnitt om när barnkalasfixande går överstyr ... 

JAg har varvat lite: gjort egen mat eller gett burkmat (och dessutom vande jag mina barn vid KALL burkmat för att de inte skulle bli bortskämda ) JAg har en kompis som råkade vänja sin dotter vid Ella's Kitchen-påsarna - hon satte i sig två matpåsar och två fruktpåsar varje mål - oj vad han ångrade sig, det blev väldigt stora matkonton under hennes bebistid.

Frågan är varför det var så viktigt att maten var GRÖN? Färgsatte de gröten också? 

• Ore

Hattis: Tjooohooo! GRATTIS till plusset!!! Hoppas, hoppas att det här blir till ett friskt litet barn, i sinom tid

Page: Du har helt rätt i att vi nog alla till mans har förbjudna tankar, och ibland uttalar dem. Men inte gör det oss till sämre människor för det?

MSW: KRAM!

Skönt att höra att Tofu inte var någon viktig smakis som jag missat att ge lillkillen

Jag är nog ganska mycket storasyster åt alla mina syskon, fast jag har lyckats släppa det rätt så bra gentemot brorsan. Litet lustigt eftersom jag faktiskt inte är äldst, en av mina systrar är storasyster. Men så har det blivit ändå. Det yttrar sig väl dels i att jag är väldigt hjälpsam, ofta ger jag mer hjälp än jag känner att jag får tillbaka. Har väl gränsat av det ganska bra mot min storasyster ändå, men värre med lillasyster... Rent personligt så kommer jag bra överens med min lillasyster, så jag vet inte riktigt varför jag reagerar som jag gör. Jag inser att jag tar det liiitet för personligt när hon kollar med mig hur jag gjort med lillkillen i vissa fall, och sedan gör tvärtom med någon svepande förklaring som får mig att känna att hon tycker vi gjort totalt fel...

Storasyster har jag insett att jag aldrig kommer begripa mig på. Har svårt att se att hon är uppfostrad av samma föräldrar som vi övriga tre syskon..? Hon

• fru AM

Skulle tofu vara avgörande för överlevnaden så måste jag nog börja ge min MAN tofu-smakisar till att börja med.

• fru AM

Eller tror ni att 45 är för gammalt för att börja med smakisar?

• muggles

Hello darlings! Tack för alla sms och tankar och tummar och tår och allt! Förlåt till dem som jag inte hunnit svara (sms-tumme var nära), jag har försökt komma ihåg att medd alla som hört av sig.

Jag mår bra (är mest trött), har inte ont och det verkar som om Ada och Beda mår bra därinne. Är hemma idag och ska enl läkaren "ha en lugn helg" men sedan är det ok att jobba igen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!