• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

MSW: javisst ja - vi har ju samma bröllopsdag! Oj vad ung du är! Eller är det jag som är gammal (knarrade fru Skräcködla)?

• MSW

Undrar också hur det är med pb! Hoppas det gick bra hos doktorn igår!

• _koko_

lappis - Det lät ju fantastiskt gott!!! Annars undrar jag hur man orkar med efterrätt på julafton? Vi äter så vi nästan spricker på eftermiddagen, och efter det går det bara ner mandariner och möjligen någon julgodis eller pepparkaka.

Och just det, piggis - Vilken tajming att det frågades om bröllop här!! Stort grattis igen!

(jag och sambon träffades på jobbet för snart 10 år sedan)

• MSW

Am: så vitt jag har rätt för mig så är jag väl yngst i tråden iaf! fast ibland, som i klassen, känner jag mig ganska gammal ändå..

• fru AM
    _koko_ skrev 2010-12-07 09:30:02 följande:
    lappis - Det lät ju fantastiskt gott!!! Annars undrar jag hur man orkar med efterrätt på julafton? Vi äter så vi nästan spricker på eftermiddagen, och efter det går det bara ner mandariner och möjligen någon julgodis eller pepparkaka. Och just det, piggis - Vilken tajming att det frågades om bröllop här!! Stort grattis igen! (jag och sambon träffades på jobbet för snart 10 år sedan)
    Men det är precis därför jag vill göra "små godbitar". Jag brukar bli rätt trött på knäck och godis ...

Min bror tycker att prinsesstårta är enda sättet att avsluta julafton med ... men han firar inte med oss i år.

• FruCicci

Guten Morgen....

Lappis, det lät ju helt fantatiskt gott! Men jag fattar inte hur man bara slänger ihop en sådan derert, jag kan bara inte göra bra deserter, det är jag världs sämst på

Tinga visste inte att lillkillen skull opereras, jag har ju inte hängt med i svängarna, så ni får ursäkta om jag är okänslig och inte kommenterar. Men håller tummarna.

Telis, vad bra att ni kollade upp det. Jag vet att en liten kille i mammagruppen blev förstoppad när han var 10 månader, de fick de lavemang också. Det som de sa till mig var att man inte skulle ge 1 års och 1,5 års välling. Utan ge 8 månaders, vilket vi gör fortfarande till Victor eftersom det är stoppande. Sen inte vitt bröd och sådant, utan mer fibrer och mycket vatten att dricka. (lättare sagt än gjort)

Snaily, nu börjar jag bli lite nervös! Hoan kommer ju i morgon enligt min spåkula

MSW, ja du är ju ganska ung du.-) Men vad gulligt det lät med samma skola och det där... tänk om man gift sig med någon i sin gamla klass, hua jag hade bara galningar i min klass... Jag har varit på det stället i Bangkok med

Koko, du har vikt eftermiddagen alltså, jag tänkte få till ett litet "möte" så jag kan sammanstråla, men ni hade sagt vid 14 tiden va? Var det nu på torsdag? Jag är helt vild om dagarna. Skönt att du är back in business darling!

Dagarna dagarna dagarna på dagarna..... har ni sett Helenius Hörna, så förbaskat roligt!

AM måste bara säga att du är ursnygg på den bilden som du nu har lagt upp på ....

Sweet, jag har inboxat dig en liten grej...

Nä nu ska jag ta tag i mitt jobb.

• muggles
    1up skrev 2010-12-07 07:46:13 följande:
    Vilket härligt och sammansvetsat gäng ni verkar vara! Alldeles oavsett om jag kommer ingå i gemenskapen vad det lider så är det gott att se hur ni har varandras ryggar.. utan att det blir göllegölligt, liksom.
    Du får göra det hemliga inträdesprovet så kanske du kommer att ingå i gemenskapen höhö
  • Lapinette

Cicci - slänger gärna ihop en dessert men har alltid idétorka när det gäller förrätter.

• FruCicci

Porchez, du ser, din pappa blev inte heller så glad! Min käre far såg till att jag fick betala tillbaka det där, för han fick ju punga ut med allt då jag inte riktigt hade så myckt på kontot just då. Sen fick jag 100 kronor om dagen av min man att disponera på mat, mjölk o fika osv en hel sommar. Utöver det fick jag sätta mig i kassan på ICA i vasastan och jobba varenda helg till 22 (då var det ob tillägg) och försöka få igen så mycket som möjligt, men jag var inte i närheten av de totala 65 000 det handlade om.... min bror fick en bil av pappa, och jag fick en halvbetalad räkning.... kändes ju sådär i efterhand!

• muggles

Oupsie: inte vet jag om de snurrar runt och byter plats men det känns inte så

Piggelin: jag kom på - har du inte varit på ett vinterbröllop ändå? I Stockholm, ett stort med en oändlig massa tal som gjorde att det inte blev ngn dans? Hon som heter samma som Miss X var det väl? Var det inte facklor och spårvagnar inblandade också?

Hattis: har du sett ngn helvetestant än?

MSW: jag har ätit en supergod middag på Vertigo på Banyan Trees tak! Superromantiskt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!