• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

lappis, jag är bra på förätter, det måste jag säga. jag kör i ofs alltid klassiska ganska enkla varianter, men det gör ju inget så länge det äår gott.

Det är många i tråden som bakar och fejjar och sätter egen pepparkaksdeg och får till det allra mest konstiga och jag kan knappt få till 9 muffins med barnen Men övning ger färdighet säger de ju.

1up, hemliga inträdesprovet, det du! lycka till

AM, diskmaskinen lät ju som sagt som om den var made in heaven! Godetid! Vill ha!

Läser lite bakåt som ni förstår.... chefen är inte här Så jag passar på.....

hattis såg att du fått spottings, blä, så jäkla trist...

Jag skulle vilja ha en ost och vinkväll snart igen, gode tid vad det var nice! (ja förutom tanten som ramlade och bröt halvt ihjäl sig då och bloder som sprutade)

PB, om jag får fråga, vad gjorde du igår? Snaily ville att du skulle rapportera, jag har inte hängt med!

EA, ska ni göra ett nytt försök, eller ligger ni lågt ett tag (nu ve tjag att vissa saker måste ut och annat stabiliseras först) men får man fråga hur ni tänker!?

• FruCicci

oupsie, hemtentan klar! TJOHOOO! Å vad glad jag är att jag slipper plugga ibland (säger jag som funderar på att sätta mig i bänken igen o det 4 år framåt, kommer nog inte hända ändå)

• Lapinette

Cicci - jag gör gärna efterrätter men har inte bakat mer än högst två gånger på säkert 10 år! Med baka med jag bullar, kakor etc. inte typ pajer och tårtor ... för det kan jag göra emellanåt.

• smint

Cissi: Lät jobbigt med den gamla mobilräkningen. Men det var kanske värt det  

MSW: Jo det hade ju varit skönt att det skulle ha rätat till sig, men ul.barnmorskan sa att ofta så påverkas den i magen, speciellt det vi har av mammans hormoner och när den kommer ut så kan det ändras. Men i annat fall så ger dom lite förebyggande antibiotika annars tar dom bort om det är ngn förträngning. 

Ah en efterätt, kanske skall fundera på om jag skall göra något sådant, vi skall fira med sambons familj i år och dom gör lite på annat sätt än min familj. Skall klura på det. 

MSW: Ja du var ung, jag trodde jag var yngst här inne  

PB: Hur gick det igår hos doktorn?  Gissar att det var ganska dränerande och att du kanske är trött idag?

Snaily: Sover du?   Trodde det var du som var inne inatt och skrivit men det var ju porchez.

Porchez: Du kommer finna kärleken när du minst anar det, kul att det var ett roligt gäng att festa med

• Parnassia

Tänkte bidra med vår historia.

Vi möttes första gångerna när jag gick ettan på gymnasiet, han gick trean. Men sen tog det ett år när vi inte sågs alls och jag tänkte inte mycket på honom, han var ur stan och gjorde lumpen. Men när han muckat och syntes på stan igen möttes vi på Statt i juni 1997 och blev ihop den sommaren. Flyttade ihop aug 1999 efter att jag bott på hans hatthylla ett tag (lägenheten han hade var minimal). Förlovade oss (här tar jag av ringen och kollar) 2003 på 6 års dagen och gifte oss 2008 på 11 års dagen. Ett datum att hålla koll på rakt igenom. Detta innebär att vi idag har halvårsdag också. 13,5 år tillsammans, 8,5 år förlovade, 2,5 år som gifta

Förlovningen var "planerad" och frieret kom från honom efter en tids tydliga hintningar om jag tyckte det var en bra idé. Dessutom inföll ju den kommande årsdagen på en lördag så det vore ju perfekt med ett bröllop då!

I v f hade han lagat god mat, tänt en massa ljus, köpt bubbel, klätt sig och Stora fina och ansträngt sig och dessutom letat på en hemsk gammal ring i plast med en spindel på, som han en gång ville förlova sig med, en halloween för hundra år sedan. Den tog han fram, gick ned på knä och ställde den officiella frågan.

Stora föddes april 2007 och Lilla föddes april 2010. Huset köptes dec 2005. 

The stroy of my life.

• Lapinette

Och surt med räkningen men en bra läxa där att få betala av den och inte få den betald av pappa (sånt gillar jag ... stackars vårt kommande barn då maken har samma filosofi!).

• Parnassia

Flera verkar ha varit på samma ställe i Thailand! Var ligger det lite mer exakt? Vi planerar en resa i höst. Andra tips? Vi tänker köpa flygstolar och sen boka några olika hotell...

• snaily

Oupsie
    Grattis till inlämnad hemtenta! Men vad tufft med bara en dags vila innan nästa! Själv har jag aldrig haft en hemtenta så kan inte säga vilken sort som är att föredra...

Parnassia
    Japp, vid den tiden sov jag som bäst! Sover egentligen bara bra fram till 2 på natten, sen snurrar jag oroligt ända tills maken åkt till jobbet vid 7, sen somnar jag om i nån timme igen.

AM
    Medeltidsbröllop minsann, bra att det INTE blev av om jag får säga vad jag tycker Ursäkta alla ev medeltidsfans men själv är jag lätt allergisk mot sånt. Varit på ett sånt bröllop, alla gäster var tvungna att bära medeltida kläder - åå vad kul och mysigt utbrister alla nu men nej, det kändes mest som en fånig maskerad. Min stackars dåvarande sambo var utklädd i narrkläder, tights och näbbstövlar, han kände sig SÅ dum!
    Lappis tips på dessert lät ju väldigt gott och juligt! Förra julen gjorde vi nån slags lingoncheesecake som jag inte har kvar receptet till tyvärr, den var god.

Idag är bäckenet mycket bättre och Ynglet fortfarande inte ett dugg på väg ut.

• fru AM

Lappis: dina fondanter gör alltid succé! Senast i lördags. Med en kula hallonsorbet på!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!