• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

hejhej!

Snigel är kvar, ser jag... Jag gissar på lördag!

Hjortron är ju jättegott! Men det ska vara hemkokt sylt, den köpta är ju blahablaha. Men det kan bli lite sött så man får halsbränna. Bäst är det till pannkaka!

AM - var det du som hade den där tråden, livligt debatterad, om de dansande björnarna?!

Nästa onsdag, var ska vi ses? Jag tror jag kommer 13.30 till centralen. Eller ska vi ta ett tidigare tåg...?

• nennesjuttioåtta

eller solvarma hjortron, direkt från myren! ÅH!

• nennesjuttioåtta

nu ska jag nog passa på att äta lunch för Pricken slocknade precis. Sen blir det promenad för här luktar det lite väl av takfärgen.

• Oupsie

Julefterrätt, har inget tips egentligen men en sak som jag har tänkt testa någon gång men som aldrig blivit av är saffranspannacotta. Jag gillar saffran. Så Telis tips om pepparkaksrulltårta med saffranskräm lät riktigt smaskigt. Men jag har ett tips på julgodis:

www.alltommat.se/recept/chokladpraliner-fyllda-med-saffranskola-8107/

Helt fantastiskt goda! Om jag orkar ska jag göra en omgång sådana innan jul. Det tar lite tid med tanke på att man ska pensla choklad på insidan av formar osv, men jag tycker att resultatet är värt det. Dessutom så får jag ha dem ganska mycket för mig själv. Av någon anledning tycker folk i min närhet att den mörka chokladen är för stark, eller så gillar de inte saffran. Konstiga människor, men dessto mer till mig . Brukar göra 1,5 sats på ett kuvert saffran.

• nennesjuttioåtta

vi träffades 1995 på en fest. Han gick klassen över mig och vi hade pratat några gånger innan. Åh sen hånglade vi som två kyssguramis i ett halvår innan han ryckte in i lumpen (åh, smärta!). Sen bodde vi på skilda håll med jobb och plugg med en bråkdel av Ciccis telefonräkning som följd och flyttade ihop på riktigt 1999, gifte oss 2006 (worth waiting for), köpte hus 2008 och älskade Pricken föddes nu i augusti (ifall ni missat det). HUrra för Robert Edwards!

• nennesjuttioåtta

julgodiset i år blev rocky road, mozartkulor, knäck och mintkyssar. Efterrätt skådade jag en grej i vår receptsamling som jag inte minns var vad just nu men jag kan undersöka saken...

• nennesjuttioåtta

Är jag den enda som inte vet vad som hänt vår kära F? Jag tänkte att jag inte skulle lägga mig i förrän hon orkade berätta själv men det verkar ju vara ganska allvarliga grejer så det kanske inte kommer hända. Usch, hoppas det ordnar upp sig, vad det nu är.

• nennesjuttioåtta

vad jag har blivit tråddödare! HoHOOOOOO

• Telis

nenne, jag har tid hela dagen så mig spelar det ingen roll! Välj du vilket som passar dig och Pricken bäst (om han ska med?).

Åh, saffranskolor! *dreglar* Mörk choklad är inte riktigt min grej men till saffranskola är det nog jättegott. Kanske ska göra en ask att ta med till julfirandet?

• Telis

Åååh, det värsta med att städa måste väl ändå vara all undanplockning som man måste göra först, innan man ens kommer igång med själva städet?!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!