• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Godmorgon.

Var så trött att jag inte orkade in igår. Gick en liten sväng på stan efter UL men fick panik bland alla julklapps stressade människor så det blev bara ett snabbt besök på NK och en handkräm till mig sedan hem.. 

Sweet: Usch, vi har samma problem med våran tjej och hård i magen.. sen on började på nya fsk så har hon lagt om magen helt.. Bajsar varannan dag eller så och hård klump.. Hon har aldrig fixat fullkornsvälling förrut men nu kan hon dricka det så det hjälper en del faktiskt och sedan massa russin och försöker få i henne päron och vatten.. Hoppas det går över snart.

Jag och sambon träffades på nätet -03 och blev med eller mindre tillsammans direkt. Flyttade i hop april-04 och sedan har det rullat på. Han friade 05 men sedan har det varit lite upp och ned och sedan kom dottern och nu är jag gravid igen.. Men får nog fria igen sedan när vi skall gifta oss  Han friade hemma vid köksbordet dagen före min födelsedag , hade lagat fin middag och var helt stressad hela middagen. Jag hade varit på lite AW innan så jag fattade inte riktigt, sedan så vid efterätten så märker jag att han äter med höger hand och han är vänsterhänt. frågar varför han äter med fel hand.. och då frågar han och tar fram 2 gröna gummisnoddar som skulle symbolisera ringarna  Väldigt gulligt, sedan gick vi med dom tills ringarna kom

• smint

Oupsie: Skönt att en tenta är klar men hu vad jobbigt med en till. Förstår att du får jobbigt att sitta efter ett tag. 

UL gick bra, det hade inte ändrat sig nämnvärt vad hon kunde se, så hon ville att barnläkaren skulle titta på bebisen när den är född. Vikten nu var c.a 1.9 kilo precis som den skulle i denna v. Men den hade vänt på sig igen, sist BM kollade låg den med huvudet nedåt. Nu var huvudet under revbenen rumpan åt sidan och fötterna nedåt.. kände nog det i helgen när det bökades runt en massa..

Men tycker alltid när jag varit hos BM och dom klämt på magen och hon tryckte med ul grejen långt nere i bäckenet att jag har så ont dagen efter.. 

Nu skall jag läsa ikapp lite till...

• _koko_

1up - Ja, vi tycker själva att vi är rätt unika.

God morgon härifrån också! På jobbet idag, känner mig piggare och tycker det är tråkigt att vara hemma.

nenne - Håller med telis, kom så du kan vara här så länge som möjligt! Jag har vikt hela eftermiddagen.

Vad skulle jag skriva mer då... Skrattade även jag högt åt AMs länk.

Nu jobbe!

• fru AM

God morgon i tråden!

Har tyvärr inga hård-i-magen-knep att bjussa på. Vi har ännu inte haft de problemen.

Tänkte att vi skulle prata om något smaskigare än så: Julefterrätter!? Vi har ju julaftor hemma hos oss och det vore kul att kunna bjuda på någon god efterrätt efter maten - som INTE är mandelmusslor ... Funderar på småglas med lingonpannacotta (med pepparkakssmul i botten, eller lingoncheesecake, kanske små glas med apelsinris (min favorit). Någon som har fler idéer?

• MSW

ZzzzzzZzz.. I natt blev det inte mycket sömn! Förmodligen för att A sov lite för länge i bilen igår.. Jaja.. Ska nog bli bra det med.. (----) piggelin: åh så roligt!!! Grattis!! Förstår att det är hemligt, men vi vill juh veta så mycket vi får.. (-----) porchez: lycka till med cv:t! (---) oupsie: skönt att tentan är inskickad! Mindre skönt att nästa bara lurar runt hörnet!

• MSW

Välkommen kapellösa! (-----) smint: trist att det inte gått tillbaka, fast det verkar juh inte vara något större sak att fixa till när hoan kommer ut.. Fast man föredrar juh ändå att det ska rätta till sig av sig självt!

• MSW

Delar väl med mig av hur vår historia ser ut: Maken och jag gick på samma högstadie skola, och av ngn anledning hittade vi varandra på internet.. Sen sommaren innan jag skulle börja gymnasiet började vi ha mer och mer kontakt, och sen hånglade vi på en insparksfest och ett par dagar senare blev vi ihop.. (2001) 2005 förlovade vi oss (efter "samråd") högst upp på banyan tree i Bangkok.. Ett par månader senare flyttade vi ihop någon gång i slutet av 2006 hade vi helt plötsligt utan vi märkte det själva bestämt att bröllopet skulle bli 1sept 2007.. Vi var (om jag inte minns fel) runt 60 gäster! Nästan precis ett år efter det föddes vår son, och nu har vi börjat försöka få till ett syskon..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!