• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    kapellösa skrev 2010-12-07 07:37:33 följande:
    Snaily: om jag också får vara med i vadslagningen så tror jag att det kommer en yngla på fredag.   Förövrigt ska jag nu gå och göra ett par tofflor och en rattmuff av två stora otäcka slyngelkatter som nyss lyckades riva ner duk, brödkorg och mattes älskade tekopp från köksbordet. På återseende!
    Klart du får vara med! Vet dock inte om det finns någon vinst att kamma hem, äran bara antagligen! Du vågar gissa kön också ser jag! AM kanske har en konkurrent som spåmadame?

Busiga katter - hoppas inte tekoppen gick sönder!!

• FruCicci

ÅÅÅÅ jag kanske kan få inboxat Lappis fondanter då (jag sa inte bjuda på dessa till dig AM, du gör dem nog bättre... så det vågar jag ej)

parnassia, vi har varit i HuaHin, vi bodde på Evason Resort någon Hideaway, det var jätte fint där. Men det är det nog överallt i Thailand.

• smint

Glömde ju att kommentera medletids bröllop. Vi var på ett sådant i maj, och det var nog det märkligaste bröllop jag varit på. SKitsvårt att hitta kläder, men man kände sig som på en maskerad. Middagen var på en medeltidsrestaurang i gamla stan och det var mkt märklig mat och inte speciellt mkt. Öl och mjöd att dricka..  Var väldigt trångt och det kom aldrig i gång ngn riktig fest stämmning efter, jag och sambon som dessutom var krasslig smet vid halv 11 tiden till hotellet vi skulle sova på..   Men som sagt hoppas jag aldrig behöver klä ut mig igen.

Snaily: Ja så sa de andra också, åh so roligt med medeltidsbröllop och med lite annan mat än toast skagen.... jaja

• fru AM

Men inte tror ni väl att MITT medeltidsbröllop hade blivit ... SÅDÄR!? :-O *djupt chockad*

• snaily

AM
    Nej såklart inte! Men tyckte du nämnde något om gycklare och eldsprutare? Det hade de på "mitt" bröllop också. Och medeltida ringdanser. *kräks*

• snaily

Vi fick f.ö. mjöd till fördrink, sen fick man vin till maten... om man själv gick till baren och inhandlade vinet...

• Lapinette

Cicci - man kan inte misslyckas med chokladfondanten!

AM - senast serverade jag den med körsbär i rom och så glass, supergott! Fick mer frysta körsbär av mamma i helgen .

• FruCicci

LAPPIS, jag har just fått receptet av AM och det verkar som till och med jag kan lyckas med den nu ska jag imponera på gästerna vid näst nästa middag

• fru AM

Angående "mitt" bröllop som jag helt surrealistiskt nu försvarar :

Vi kom ju inte  så långt i planerna - men det var väl mest själva rekvisitan som skulle vara "medeltida" - eller kanske mer "stormaktstida?". Fast eldslukare, dansande björnar, blomsterklädd barnakör, narrar ville jag nog också ha - som någon typ av pausunderhållning. Och helstekta vildsvin OCH vanlig festmat såklart. Och vanliga festkläder på gästerna! Bevare mig väl för Tokerutklädda marsalker!

Det viktigaste minns jag i alla fall var sammetsgardinerna och de stora stearinljusen som skulle fladdra.  Och att det skulle åska utanför. Himla lätt att beställa!!!

• fru AM

Cicci: jag äter gärna fondanter hur ofta som helst (mumsade i mig två i lördags)

Och tack för komplimangen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!