• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Telis, vad bra - nästa onsdag då alltså! Very good.

Jag förstår att du blir ledsen av se den lille Televinken ha ont, jag skulle med blivit det!!!! usch o fy! Men vad bra att ni nu har kollat upp det hela, det verkar ju som om det är ngt som inte stämmer för så ska det ju inte vara.

Hoppas du får lite bättre sömn i natt då. Jag är rätt nöjd, Louise skrek bara i 35 minuter i natt

ost och vin, det gillar vi och jag gillar hjortron med

• FruCicci

Och jag har med fixat en städtant Hon var så bra så jag bara hoppar av glädje! Äntligen fick man en vettig städerska!

• smint

är inte heller så förtjust i hjortron, men ost och vin Men inte nu då.. Men har beställt ost av "svärfar" vid deras nästa resa till frankrike..

AM: Haha ja bridezilla varning på det, jag vill ha åska  Tryggt att ni inte hade låtit gästerna spöka ut sig.  

Hyra åskmaskin var ju ett bra tips annars  Men där hittade vi något roligt, sambon hyrde sin medeltidsdräkt via filminstitutes kostymuthyrning i frihamnen.. jag var där och lämnade tillbaka den och milde tid vad kostymer dom hade, så det är ett hett tips om ni någon gång skall på maskerad och har svårt att hitta på kläder. Fanns även för barn.. 

Cissi: Hihi roligt sagt av din far

Undrar hur mkt barn kan hosta, stackarn hostar så mkt nu så jag vet itne vad.. Men hon hostar inget på natten som tur är.. Hon får lite astma medecin 2 gånger om dagen som jag tror hjälper en del. Skall kanske öka på det lite på dagen..

• muggles

Telis: jag tycker inte direkt hjortron är äckligt men det är klart överskattat enl min mening.

• 1up

Men in tights! Tror jag nöjer mig med min karl i kilt, ändå..

Hemligt inträdesprov, va? Så länge det inte handlar om att snorta whisky så är det lugnt, för det gör jag nog aldrig.. om.

A propos städfirma - vår städerska, vilken vi kapat en massa andra kostnader för att få råd med, är kass. Jag har vid ett flertal tillfällen påpekat att det vi behöver mest av allt är någon som SER var det blir smutsigt när man har en trekvartsåring (TVn, undre skåpsluckor i köket, under vardagsrumsmattan..) men det verkar fan inte gå in. Efter dagens städning kommer jag begära byte av personal, annars går vi till en annan firma.
    ...faen, alltså. Jag blir så himla besviken. Vi behöver verkligen städningen, eftersom vår dotter har den goda smaken att inte (aldrig någonsin!) sova mer än åtta timmar på ett dygn. Ska vi rengöra lägenheten själva får vi ingen familjetid.. alls. >_<

• Telis

muggles, så otroligt coolt att du känner twinsen redan! Jag hade moderkakan i framkant så jag kände inget förrän jättesent, v 21 kanske?

• Telis

Nu är jag ensam hemma (oh the joy!). Tanken är visserligen att jag ska städa i lugn och ro men istället sitter jag här i morgonrocken.

• Oupsie
    Telis skrev 2010-12-07 11:51:14 följande:
    Nu är jag ensam hemma (oh the joy!). Tanken är visserligen att jag ska städa i lugn och ro men istället sitter jag här i morgonrocken.
    Klart du ska passa på att ta det lite lugnt. Städningen springer inte ifrån dig .
  • Oupsie

Ännu en som inte har förstått tjusningen med hjortron. Kan inte påstå att jag har ätit det särskilt ofta, men ett par gånger i alla fall och det är ingen smak som jag tycker har varit så fantastisk.

Angående hemtentan så får jag väl skylla mig själv, eftersom den jag har lämnat in nu var omtentan. Egentligen hade jag kunnat sätta igång med en gång med nästa, men jag bestämde mig för att jag minsann kunde få ta en dag ledigt emellan.

Salstenta eller hemtenta, jag föredrar personligen hemtenta som sagt. De ansvariga på min förra utbildning gjorde sitt bästa för att skrämma så många som möjligt med djävulska salstentor. Min man å andra sidan tyckte att det upplägget var helt fantastiskt. Så det är nog olika från person till person. Hade jag gått en utbildning där man bara hade gjort hemtentor hela tiden, då hade det nog varit skönt med en salstenta som omväxling. Nu skulle jag för övrigt inte klara av en salstenta för jag klarar inte av att sitta så länge på grund av foglossningen.

Muggles, jag har ingen aning. Jag hade nog trott att de kunde byta plats med varandra, men det kanske inte går. Hursomhelst så är det ju jättemysigt att du känner av dem .

• Telis

Oupsie, är det något nytt påhitt med hemtentor? Jag har aldrig hört talas om det förut och jag har ju ändå läst lite liknande saker som du.

Hur som helst är det ju jätteskönt att du kunnat bocka av en och SJÄLVKLART måste du unna dig att ta en dag ledigt innan nästa!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!