• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Oupsie – vad duktig du är som ändå tragglar på med tentorna när du ite orkar egentligen!

Telis – stackars Televinken som har så ont!

• nennesjuttioåtta

Saffranskola är ju grymt gott! ÅÅÅH jaja, det är en bit till jul så godisförrådet hinner nog gå åt så vi måste fylla på. Men kan man inte bara göra kola som man doppar i choklad?!? Ifall det var meckigt med att pensla formarna, menar jag.

• nennesjuttioåtta

telis – I agree, men sen är jag så pantad så när det är ihopplockat så tycker jag det ser så städat ut och sen blir jag omkullvält av en tumble weed-liknande dammråtta.

• Oupsie

Telis, jag vet inte riktigt. Verkar som att vissa institutioner föredrar hemtentor. Det beror nog på vilken pedagogik som de använder sig av (storföreläsningar är ofta=salstentor, mer seminarien=hemtenta, enligt min erfarenhet). Ofta är hemtentafrågorna av typen: "ta hjälp av boken X och analysera följande..." så det blir mer som ska skrivas, och förklaras, och analyseras... Vi är inte så många i den kursen jag läser nu och då fungerar det nog ganska bra med hemtentor. På min förra utbildning så var vi så många så delvis var det ett rent ekonomiskt val att ha salstentor för det innebar mindre arbete för personalen.

• nennesjuttioåtta

AM – Det här var det: Nötpaj med pepparkaka, den ser god ut iaf. Undrar om det är från Buffé? Det är hur som helst en botten av pepparkaka och sen som kolafyllning med nötter. Gissar jag.

• Oupsie

Nenne, duktig eller dum? Det är frågan, all energi går ju åt till att försöka klara skolan. Har tänkt många gånger att det kanske är bättre att bara hoppa av, eller åtminstone ta en paus, men samtidigt så skulle det kännas som ett misslyckande. Det hade varit så skööönt att få det klart innan Daisy kommer, så att jag kan känna att jag är ledig nästa termin med gott samvete, utan att jag har tentor som släpar efter. Får se hur jag resonerar efter nästa tenta.

Det borde absolut gå att göra kolor och sen doppa dem i choklad, men jag tycker att det fungerar ganska bra med att pensla formar också, det är mest att det tar lite tid.

Telis, det kanske fungerar med saltlakrits istället .

• nennesjuttioåtta

nä, nu ska jag gå en prommis och sen får vi se om jag dyker in igen. Det ska spacklas i Prickens rum också. Och om han är vaken ska det sjungas och skojas.

• Oupsie

Trevlig promenad Nenne .

Själv ska jag nog ta och vila en liten stund känner jag. På återseende!

• Oupsie

Just det, skulle ju fråga en sak. Är Boobs kläder bra? Har ett tidsbegränsat erbjudande att köpa amningströja för halva priset.

• 1up
    Oupsie skrev 2010-12-07 13:10:18 följande:
    Just det, skulle ju fråga en sak. Är Boobs kläder bra? Har ett tidsbegränsat erbjudande att köpa amningströja för halva priset.
    Jag är helnöjd!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!