• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint
    MSW skrev 2010-12-07 16:09:07 följande:
    Smint: ok.. Vi är väl några/någon till under 30, har jag för mig..
    Okej  Lycka till i jakten på glad gubbe, tror på december

Ego: Har världens sämsta eftermiddag ever med dottern, hon skulle inte sova middag trots att hon är sjuk och att hon vaknade när sambon åkte till arlanda tidigt i morse.. bråkade i 1,5 timme sedan gav jag upp så nu är det fullt ös och mutor fram tills 19..  då kommer jag somna också.. 

• MSW

Oupsie: det var nog de jag tänkte på.. Fast har så himla dålig koll på hur gamla alla är egentligen!

• Oupsie

Tror också att det är Ada och Beda i Muggles mage, inte Glenn och Sven. Det låter ju positivt med glada Ada, men jag hoppas att Beda sliper blir breda för hennes egen skull .

• Oupsie
    MSW skrev 2010-12-07 16:16:57 följande:
    Oupsie: det var nog de jag tänkte på.. Fast har så himla dålig koll på hur gamla alla är egentligen!
    Ja, det är ganska många att hålla reda på. Izzie kanske också?

På tal om ålder, så knäckande att inse att man läser ihop med folk som är födda 90, eller till och med 91 . Känner mig gammal i skolan...

• Oupsie

Telis, hoppas att Televinken blir bättre i magen, stackarn! Har heller aldrig hört talas om att man kan bli hård i magen av bakterier.

MSW, då håller vi tummarna för glad gubbe . Och ett positivt resultat av gubben så klart!

• MSW

Oupsie: jag känner också mig gammal i skolan.. Förra terminen var jag näst äldst! Nu har det börjat en ny kille, så nu är jag bara 3je äldst!

• BrudSommar2006

Jag tror också på tjejer för Muggles, men jag vet inte varför! Skrevs det något i början kanske som fick mig att tro det? För den här sista informationen känns ju lite tveksam...

Pepparkaka och nötter kan bli bra, har skrivit ut receptet, ska bara läsa det och handla hem det som behövs också.

Vilken otur med lille herr Televinken, stackarn, här har vi motsatt problem med lös mage och har så haft ett tag, ja ända sedan vi började med fullkornsgröten tror jag, fast diarré-lös är hon inte så det är nog ingen fara.

Har två barn som sover och middagen färdig, hm, dålig timing.

PB, både bra och dåliga nyheter kanske, skönt att du slipper oroa dig för arbetsförmedlingen just nu men jobbigt att ta i tu med "resten" som i resten av ditt liv och hur du mår just nu antar jag.

Oj vad alla lyckas shoppa massor, själv tycker jag att den här tiden på året när det är fullproppat med folk överallt gör mig galen och jag orkar inte ta mig till några affärer. Var och köpte nytt spjälskydd idag för maken har ju så klart förvarat Iris gamla tillsammans med alla andra saker vi inte hittar, det är mycket det vid det här laget. Jag fattar inte hur han kan ha sån röra på sina saker, fast han påstår att han har sån koll. Varför packade inte jag undan allt, då skulle jag ha vetat var det var nu, jaja.

Undrar om han blir sur när han kommer hem och ser att jag satt upp dörrkransen själv, det har han haft två veckor på sig att göra men det verkar svårt. Däremot blir han aldrig glad när jag får saker ur vägen som han sagt att han ska göra av någon underlig anledning utan sur för att jag typ inte tycker att han gör det han ska. Eh, nej det tycker jag inte...

• BrudSommar2006

Har någon sett fina barnkoftor på någon sajt på nätet tro? Springa runt i affärer och leta lockar inte om det går att beställa hem, båda barnen behöver, särskilt när vi är hos mina föräldrar för de har så kallt inne.

• MSW
    Oupsie skrev 2010-12-07 16:27:48 följande:
    Telis, hoppas att Televinken blir bättre i magen, stackarn! Har heller aldrig hört talas om att man kan bli hård i magen av bakterier. MSW, då håller vi tummarna för glad gubbe . Och ett positivt resultat av gubben så klart!
    Tack! Ser på jakten med blandade känslor känner jag..
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!