• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

kram PB, man vet inte vad man ska säga.... så jag säger inget mer än att alla har vi gått igenom stunder i livet när man inte mår så bra. Det har jag med gjort, tack o lov är det ett bra tag sedan nu men jag har blivit en mycket mycket starkare och bättre människa efter det, hoppas du blir iaf starkare.

Nu såg jag apelsinen i munnen på 1 UP, ha ha - vilket galet kort. Apelsinkäften liksom!

mugglan ska ha tjejmaffia, det tycker jag är super kul! Goa Moa, Galna Tua och Glada Tea typ....

AM, ja och shoppingen är inte avslutad... jag brukar raca ordentligt när jag väl sätter igång (de få gånger om året jag bemödar mig). Har handlat av favvo märket en del till barnen med, men det får bli julklappar... sen ska vi med fixa en LAPMA, fasen vad jag hatar alla våra lampor! Skitfula. Jag gillar ingenting hemma längre! Nytt nytt nytt vill jag ha och helst en ny våning med.... Mums vilket gott recept med!

lappis, jag blir bara trött när jag tränar, så jag tränar ju aldrig

• Telis

snaily, men varm coulis måste du väl ändå gilla?

• nennesjuttioåtta

hahhaha Glada Ada och ... Breda Beda

• Telis

Jag har aldrig fattat hur man tränar på lunchen. Så dags är man ju jättehungrig och man kan ju inte träna då? Och man kan ju inte äta först och träna sen?

• snaily
    Telis skrev 2010-12-07 14:49:26 följande:
    Ja, det får vara undantaget från mitt syltogillande!

Telis skrev 2010-12-07 14:49:26 följande:
    Ja, det får vara undantaget från mitt syltogillande!

nennesjuttioåtta skrev 2010-12-07 14:50:15 följande:
    hahhaha Glada Ada och ... Breda Beda
  • snaily

Nehej, sängen var det ja. Läser på alla gravidsajter att man måste passa på att VILA! Bäst att göra som det står! Även om det kanske är två veckor kvar till förlossningen... hoppas inte...!

• fru AM

VILA och ÄTA GRÖT/PASTA är det som gäller, Snaily! Ladda för upploppet!

• fru AM

Telis: vad händer med Televinkens mage nu då? Ska ni försöka få receptbelagt mjukgörande magmedicin? Ha ont och blöda låter som om det kan bli en ond cirkel ...? Stackars lille plutten

• Telis

AM, vi har fått Xylocain och Laktulos på recept för dom akuta symptomen. Sen väntar vi på provsvaren för att se om det är streptokocker (eller var det stafylokocker ), i så fall blir det antibiotika. Om det inte är det så blir det remiss till en barnläkarmottagning för vidare utredning.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!