• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

AM
    Jag gillar särskilt dina planer på åska!
    Pluspoäng för att ni inte tänkte tvinga på gästerna fula narrkläder eller noppiga ylleklänningar!

Nej, nu dags för den där lugna promenaden!

• Lapinette

Vad fasen ... bröllop med killar i trikåer!!!!

• fru AM

Jag måste väl bara avsluta medeltidsbröllopsharangen med att: Jag är himla glad att jag inte genomförde det där - bröllopet alltså!

Jag är så glad för att det blev just MIN MAN just nu och igen annan som jag skred uppför altargången tillsammans med. (Himla skönt att det inte är krav på brudöverlämning - det hade känts lite ensamt då min pappa är stendöd)

• fru AM

Förstår ni vilken Bridezilla jag hade blivit med den där åskan ... Andra nöjer sig om det är "OK väder och inte regnar". Jag hade skällt ut allt och alla om det inte blixtrade under HELA middagen ... Mitt eget lilla åskväder i och för sig ...

• Telis

Är det bara jag i hela världen som inte gillar hjortron?

Jag orkar inte heller äta något efter julbordet men om jag gjorde det så måste ju det här vara det godaste man kan tänka sig, pepparkaksrulltårta med saffranscreme www.arla.se/default____17653.aspx. Mjuk pepparkaka är gott, saffran är gott.

Sweet, jag blir alldeles tårögd när jag läser om Lill-Skruttans problem. Jag sitter och gråter själv varje gång Televinken ska bajsa och han gråter, det är helt FRUKTANSVÄRT att se dom ha så ont.

Cicci & Sweet, egentligen är inte problemet att Televinken är hård i magen utan att det gör så fruktansvärt ont på honom när han bajsar oavsett om det är hårt eller löst, därför måste vi se till att han aldrig blir för hård heller. Häromdagen kom det till och med blod när han bajsade. Teorin nu är att han antingen har fissurer eller streptokocker i rumpan.

Eftersom jag är totalt mama-hjärntvättad så fortsätter jag med att gnälla över hur jobbigt det är när dom inte sover. Inatt var Televinken vaken mellan 3.15 och 5.05, baaaaah. Först var han jätteglad i en timme och låg och snackade men sen blev han hysterisk över att han inte fick gå upp och gå så då skrek han galet i trekvart. *gäsp*

• Telis

AM, du hade ju förstås fått hyra in en åskmaskin från SVT eller så.

• Telis

Cicci, jag vill också ha en ny ost- och vinkväll snart! Utan snubblande tanter, tack.

Jag tror att nenne kommer till stan den 15:e, vilket borde innebära nästa onsdag.

• FruCicci

ha ha ha AM! Jag är glad ibland att det var ju han jag skred ut med ur kyrka, min man alltså, men ibland önskar jag att jag aldrig hade flashat muttan för honom den där kvällen för 13 år sedan utan någon annan gudagåva till kvinnorna.... ja ja 

Min far lämnade över mig, men det hysteriskt roliga i det är att han viskar högt i den tysta kyrkan så många hör "BYTT BYTT KOMMER ALDRIG MER IGEN".... ha ha ha min far..... han är så sjukt kul!

Sen ag okej väder eller ej, det regnade hela hela dagen fram till båten med gästerna skulle avgå och jag fick tanten på morgonen (det patetiska var att jag hade med mig grav test i min bag till hotellet, för jag trodde jag skulle testa plus dagen efter bröllopet, pahhhhhh där fick jag.......)

• Telis

AM, har förresten bokat in en städfirma nu som börjar i januari. Ser fram emot det fett mycket!

• Lapinette

Cicci - BYTT BYTT KOMMER ALDRIG MER IGEN"....

Gärna en ost- och vinkväll men helst på det nya året (känns som kvällarna inte räcker till just nu).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!