• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    porchez skrev 2010-12-06 19:25:48 följande:
    Jag läser sakta med äskert ikapp och när ni pratar lokalt kan jag inte låta bli att kommentera Älskar också den Indainteriör, men har nog aldrig handlat där... Vickan och Snorkis - Annars måste ni besöka den nya inredninsbutiken, som ligger en trappa ned i den ny öppnade gallerian. Det är "min" butik, där jag tänkte söka jobb om ni minns? Om ni är med på vart jag menar förstås?
    Japp jag är med och japp jag var där och spanade som hastigast i lördags...
  • porchez

*ikapp* och otroligt vad det händer saker här idag då!!!

PIGGELINEN GRATTIS!!! Men ska inte göra nån stor sak av det än, eftersom du själv är lite hemlig men ska bli sååå kul att få veta resten

och resten är nu borta ur mitt huvud, dags att återvända till att knåpa på mitt CV, operation hitta nytt jobb är igång! Och vad svårt det är att framhäva sina starka sidor :-/

• start september

Tjohoj Sweet! Kul att se dig!

Har inte vågat pepparkaksbaka än med lilla tjejen, snoret måste bort först tycker jag. Men nästa helg kanske! 

Hej och välkomna ni nya! Även jag gifte mig hösten 2006 och landade i tråden då när karusellförsöken inleddes. Så småningom efter en del strul kom en liten tjej, nu 2,5 år och sedan 1 år drygt pågår syskonförsök. Tre MA och utredning har det blitt  under  det sista året så nu hoppas vi  åter på nästa gång.  

Frieriet utförde han efter 8 år och mycket skämt från oss båda om att nån borde få tummen ur. En överraskningshotellweekend med frieri redan till fördrinken. Efter några år och kom vi äntligen till skott och gifte oss här i Stockholm.

Gnäll, tjänsteresa med flyg imorgon. Inte kul för täppta mig.

• start september

Piggelin, vad roligt med ett litet vinterbröllop! Förstår precis tanken att ha något litet först och sen fest när lillen växt till sig lite.

• start september

Hattis,

försök köra ut gästerna på stan eller nåt. Trist när det kör ihop sig, Du ligger lite efter mig, jag tror på fjärde advent och då är vi hemma och gästfria i ordets egoistiska bemärkelse.

• Tinga

Mitt låååånga inlägg som jag nyss skrev försvann när jag blev automatiskt utloggad. Gör ett nytt försök nu.

Den där butiken Inda verkar vara helt i min smak. Ganska lik mina favoriter Svenssons i Lammhult och Miljögården i Lund.

Välkomna ni nya, 1up och Kapellösa!

Hattis & Sweet - jag menar ju inte att min väninna ska vända ut och in på sig själv om hon inte vill det, men jag känner att det blivit lite väl mycket slagsida på förtroendefronten. Lite som att jag alltid är den "svaga" parten som behöver stöd och att hon är den "starka" som stöttar mig och dessutom alltid klarar sig själv. Jag känner mig inte tillfreds med det, och det är det jag tänker ta upp nu. Jag brukar vara ganska rak och ärlig av mig, och gillar inte heller att gå runt med "grus i skon" i mina relationer. Vi får se vad som händer helt enkelt. Jag kommer inte alls att vara aggressiv, utan vill bara ha en diskussion om vår relation och våra respektive förväntningar på den, så att vi ser på den på samma sätt.

Piggelin - grattis igen!

Sweet - Piffs operation är på torsdag, så den har inte blivit av än.

Idag har farmor varit här och passat två pigga killar med ögoninfektion. Lite irriterande när de är pigga och glada, men så är det. Farmor stannar imorgon också, och sen hoppas vi att ögonen är OK igen på onsdag. Det blir Piffs enda dagisdag den här veckan, pga operationen, så vi får väl hoppas på det.

• Telis

Välkommen Kapellösa, kul med en smygläsare. Hur länge har du smygläst?

Tinga, håller tummarna för Piffs operation på torsdag! Det är läskigt att behöva söva sina barn även om det är en rutinåtgärd.

AM, skrattade så jag grät åt din länk!

Cicci, tack för svaret om Victors mage. Vi var på vårdcentralen idag, vi får se vad provsvaren säger. Kul att du hade kul på julfesten! 

Ore, tack för tipset om messmör men jag tror att det verksamma i det är mjölksocker, dvs laktos, och det är väl detsamma som laktulos, och det får Televinken redan.

Parnassia, rackarns, jag skulle aldrig ha frågat!

Sweet, håller med om saltlakritsen.

nenne, ta det tåget som gör att vi kan fika längst!!

Hattis, så länge det bara är spottings så håller jag tummarna!

Piggelin, jag säger grattis igen!

Klart att det ska vara svängbara hjul! Det går ju att låsa dom så varför skulle man inte ha det då?  

• sweetstreet

Tinga,

aha då missfärstod jag operationen. Läste ngn inlägg som lät som om den blivit av och gått bra. Sorry!!! Men då håller jag tummarna till torsdag istället!

Ang din väninna så förstår jag din reaktion så väl! Det jag menade var mest att jag itne ille berätta under själva försöken eftersom jag själv stressade upp mig så mycket. Tror dock att jag lugnt berättat om jag hade haft vänner närmare som ev gått igenom liknande situationer. Men så var ju inte fallet. Men som du säger så tycker även jag. Man vill inte alltid vara den som "ger". Man måste få ngt tillbaka också. Det gäller ju alla relationer, både till vänner och ev livspartner. Så OM det inte blir bättre med sin vän kanske er relation helt enkelt kommer att "rinna ut i sanden" lite när du inte längre tar initiativ. Kan på ett vis kännas sorgligt, men samtdigt tycker jag att de gånger jag varit med om liknande så har det i slutänden mest känts rätt befriande. Vem vill slösa sin LILLA tid på relationer som inte ger en ngt tillbaka????? 

Alltså jag menar, det är skillnad på om personen inte VILL ge ngt tillbaka än om en vän har det väldigt jobbigt och därmed inte orkar. Men i detta fallet låter det nästan som det är mer att din vän inte vill dela med sig av sig sjjälv och sina tankar och erfarenheter till dig, och i så fall känns ju er vänrelation lite haltande???

• sweetstreet

Telis,

så ni har kollat upp Televinken "på riktigt nu". Hm, jag funderar på detsamma om det inte blir bättre. Försöker nu "tvinga" henne att dricka mer vatten och så blandar jag fräckt katrinplommonpuré med annan fruktpuré (främst päron då) för att hon ska få i sig plommonen.....

Jag vill ju inte att hon ska uppleva bajsande tsom traumatiskt.

För det känns nästan lite som hon gör det nu. Att hon är så rädd att det ska göra ont så varje gång hon måste bajsa börjar hon gråta och säger med väldigt gråtig röst: "bajsibajs igång!!!!" Vilkt betyder typ "bajs på gång".....

• sweetstreet

Om det inte vore för att jag tycker det är så hemkst när hon är hård i magen så skulle jag skratta åt hennes ord. För det låter rätt sött.....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!