• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Apropå bröllop så minns jag nu att jag en gång i tiden - för 20 år sedan planerade ett helt annat bröllop ... Eller ja, planerade och planerade - småpratade om bröllop gjorde jag och dåvarande fästmannen. Vi tänkte oss ett medeltida gästabud (givetvis INNAN det blev inne med medeltidsbröllop - något annat är väl otänkbart för mama-hjärntvättade som jag ) - inne i en mörk sal med öppen eld, sammetsgardiner och åska utanför (!). Vi fantiserade om helstekta vildsvin, blomsterprydda barnakörer och dansande björnar ...

Nuförtiden har jag ju matsalen ... men inte samma man Tack och lov!

• nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2010-12-06 11:34:18 följande:
    Det här är till Nenne (kopierat från FB): NÄRA SLUTET. Det gamla paret skulle ha sex men gubben hade svårt att få in den. Till slut gick han ut i hallen och hämtade ett litet skohorn som han la den skrynkliga gossen på och förde in den försiktigt. Då säger den ena äggstocken till den andra Nu är det nog sista gången , för nu kommer den fan in på bår.
    Åh, tackar!

• nennesjuttioåtta

nä nu har jag försökt läas ikapp men komemr int ihåg så mycket

Välkomna två nya !

Cicci - kamelkiss! Guldklänning utan trosor! Fasen att jag missade ost och vinkvällen... Men om det blir fika, vore det kul om du kunde vara med! Jag har inte bestämt mig ännu för när jag ska åka, om jag ska åka och om Pricken ska med. Det enklaste vore om han var, för då slipper jag pumpa ur bakom någon julbonad, men det blir u lite meck med transporteringen av os båda. och tåg och vinter är ingen bra kombination.

• 1up
    nennesjuttioåtta skrev 2010-12-06 14:04:53 följande:
    *krulltrumpeter*

Ja' ba' "... vadå knulltrumpeter?" (Varför talade ingen om för mig att 30 var det nya 16?)

AM; Salen? Är den så beskaffad att när du ilsksamt stampar efter din vettskrämda man igenom den skriker han "Troooooll in the dungeon!"..?

• fru AM
    1up skrev 2010-12-06 14:17:55 följande:
     AM; Salen? Är den så beskaffad att när du ilsksamt stampar efter din vettskrämda man igenom den skriker han "Troooooll in the dungeon!"..?
    O ja visst! Med väggpaneler! Och stuckatur.

• nennesjuttioåtta

1up – oh, ja men knulltrumpeter används också i vårt vokabulär men i andra sammanhang.

• _koko_

1up - Nu läste du det du ville läsa, det stod kRulltrumpeter... Fast samtidigt var det nog felstavning, nenne menade nog just knulltrumpeter... 

nenne - Åh, du MÅSTE lösa det! Vill vill vill ses nästa vecka!! No pressure...

Nu måste jag hämta på dagis eftersom jag glömde be sambon senarelägga hämttiden idag. Känns inte helt kul eftersom jag trots allt är lite hängig, men jag har fått sova en stund iaf. Tror att vi ska skotta när vi kommer hem och sen gå in och äta pepparkakor.

Kram på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!