• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ingen här som är lika lättroad som jag idag! Ajöss!'

• nennesjuttioåtta

AM (fick lov att hämta ledsen Prick i vagnen) PWAAAAAHAHAHAHAH!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

koko Du med! IIh! Åh jag vet inte hur jag ska göra, ska försöka boka idag.

• Lapinette

Skickade genast länkarna vidare till maken!

• muggles
    Lapinette skrev 2010-12-06 14:59:38 följande:
    Skickade genast länkarna vidare till maken!
    Dito!
  • muggles

Glamour-AM och medeltida gästabud med helstekt gris - QUE?! Ngt hände på vägen känner jag...

Vassego Nenne-darling!

• Ore

Vågar absolut vägra iPhone

Och är också väääldigt noggrann med att kolla mina meddelanden innan jag skickar iväg dem...

Idag har jag en riktigt seg jobbdag, verkar inte kunna komma igång med något känns det som...

Däremot har jag funderat desto mer på andra saker, men verkar lida av akut beslutskramp.

Jag kollar litet på extravagn till lillkillen. Problemet här är att jag måste kompromissa någonstans, det går inte få allt i samma vagn. Tanken är att ha den som en smidig extravagn, och den skulle då användas när jag är iväg på mina äventyr i skogen samt när man ska åka någonstans och behöver ha massa andra grejer i bilen. Typ shopping, semestrar och liknande. Skogspromenerande behöver man ju stora, rejäla däck för. Vilket inte är lätt och smidigt, direkt. På shoppingturer vill man ha en lättsvängd vagn. Alltså med swivelhjul, eller möjligtvis en trehjulig... Någon som har input?

Nästa bekymmer är innerdörrar till huset. Men det får jag nog grubbla litet på ikväll...

Mitt sista bekymmer är det mest irriterande, men egentligen även det mest värdsliga... Jag behöver en ny väska! Den ska kunna hänga över axeln, och vara lagom stor för att få plats med allt det där man brukar ha med sig (nycklar, plånbok, mobil, läppglans osv...) plus en matlåda vid behov. Och kanske något paraply. Men ändå inte vara för stor för att kunna fungera som en ganska smidig handväska. Och eftersom jag alltid gräver efter en ringande mobil längst ner i väskan, och alltid får upp fel mobil några gånger, så behöver den ha praktiska småfack. Utöver detta behöver den vara hyfsat praktisk i material/färg, man vet aldrig vad jag hittar på på jobbet (som kan smutsa ner väskan rejält) innan jag kan låsa in väskan på kontoret Någon som har tips?

• Ore

Muggles: Jag har llitet allvarliga funderingar på en sväng till Gbg imorgon... Har du tid/lust att luncha med mig isf? (Förhoppningsvis utan lillkillens sällskap, men det måste jag dubbelkolla först...)

• Ore

1up: AM:s sal är heeelt lovely, som gjord för middagar med de 30 närmsta vännerna eller så

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!