• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1
    kängu skrev 2010-12-06 12:53:27 följande:
    Piggis för bövelen, nu slutar du amma och sätter dig och skriver klart så vi kan få veta NÄR, VAR, HUR samt vilken färg ska jag ha på min tärnklänning???
    Haha, du är för GO, Kängu

Ska fundera på tärnklänningen

• snaily
    fru AM skrev 2010-12-06 13:05:00 följande:
    Snaily: det är inte så att du skulle kunna tänka dig att låta bäckenet vila tills Ynglet är ute? Typ INTE gå på långpromenad alls?
    AM - Nä!
    Vad ska jag då göra hela dagarna, och Korven skulle bli galen. Men jag kan tänka mig att dra ner lite på längd och svårighetsgrad...
  • Piggelin1

Faktum är att vi haft planerna/tankarna sen i slutet av sommaren ngngång, det där att kombinera dop & vigsel, men det är först nu senaste 1½ månaden som planerande tagit fart på riktigt.

Näe, vad gör jag här?! Marsch till dagmamman

• Lapinette

Piggelins bröllopsplaner visste jag ju redan om (och alla andra som följer restråden) men ett GRATTIS är aldrig fel!

Och vad skoj att läsa om hur alla träffade sina respektive!

kapellösa - vi firar också årsdag, förlovningsdag och bröllopsdag och så min födelsedag nästan på samma dag! Enkelt för maken att komma ihåg.

• fru AM

Snaily: när väl paketet kommit så kan du sitta inne och fundera på hur man monterar ihop mobilen ...

Har du tvättat och strukit alla bebiskläder? HAr du fyllt kyl/frys med hemma-med-bebis-luncher? Stanna inne, kvinna!

• muggles

Grattis Piggelin! Hälsa M2B (om du vågar, för du fick kanske inte berätta? )

• kängu

Ore, fy vad dålig stil att de inte hört av sig!!

• snaily

AM
    Fylla frysen med mat borde jag verkligen göra... (fast tycker det är rätt tråkigt!) Idag funderar jag på att baka pepparkakor - latvariant med färdigköpt deg - det får väl räknas in i projekt fylla frys?
    Annars är det mesta nog klart vad jag kan komma på. Montera ihop mobil låter som ett jobb för maken!

Nä, nu tror jag jag parkerar på sängen med en bok och en Korv en stund!
    på er!

• smint

Snaily, ta det lugnt vännen, inte ut och hoppa över bäckar sådär, du kan ju ramla också.. Ta det lugnt nu resten av dagen..

Piggelin: Gud så roligt med bröllop  Grattis i förskott

Skall straxt iväg till BM och sedan UL, blir en liten sväng till jobbet och hämta lite mer saker emellan..  Väntar bara hem sambon som skall ta över dottern som är sjuk..Stackarn hon är så hes och snuvig.. 

Har också sjukt ont i bäckenet idag, gick lite för långt igår när vi gick hem från kyrkan.. råkade gå fel när vi pratade.. Men men det går nog över

Ang frierier och hur vi träffats kan jag ta i kväll. inte så spektakulärt men eftersom det kommit många berättelser så kan jag bidra med vårat.

• nennesjuttioåtta

oooh GRATTIS PIGGELAINEN!!! Ta tam tam taaaaa.... *krulltrumpeter*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!