• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kapellösa

Lapinette: Jodå när vi väl skaffat ringar så skålades det glatt i bubbel. Eller så bubblades det pga att det var vår 5års dag.  Som de praktiska människorna vi är så bestämde vi att vårt officiella förlovningsdatum skulle vara samma som årsdagen, det blir färre datum att hålla reda på då =) Vilken dag jag lyckades kläcka ur mig frågan är det ingen människa som vet.

1up: Det är rätt; på dem när de minst anar det!

• kängu

ÅH vilka roliga frierihistorier!! Kamelpiss

Vi var så tråkiga att vi bara bestämde oss för att gifta oss, helt enkelt.

Vi träffades i samma klass på en folkhögskola och blev suparkompisar Efter ett tag kom vi moget fram till att vi nog var lite sugna på varandra, men att det skulle räcka att ha sex EN gång för att "få det ur systemet". Sju år, två hundar, ett bröllop och en unge senare verkar vi fortfarande inte "ha fått det ur systemet"

• kängu

Välkomna förresten 1up och Kapellösa!!

Ego- jobbdramatiken fortsätter. När jag kom ut i vardagsrummet efter att ha lagt Ru för ca 20 min sen så hade jag ett missat samtal på min telefon... från privat nr så det var säkert från det där jobbet. Inget meddelande intalat dock. Väntan fortsätter alltså!

• Piggelin1

Välkomna "nyingar"! SO vanligt kul med lite nytt blod då & då

Jag hinner tyvärr inte skriva så mkt, men läser det mesta ni skriver & skickar tankar & krmara till alla

Idag har lilleman en orolig förmiddag med en hel del gråt, men nu har jag lindat in honom ordentligt i en filt & det verkar ha lugnat honom lite. Synd bara att vi måste gå ut om mindre än en timme, hämtar Amanda hos dagmamman halv två. Lilleman har varit lite allmänt orolig de senaste dagarna, men gissar att det är den där första utvecklingsfasen, vill minnas att den ofta kommer när barnet är runt tre veckor gammalt? Letade efter den där boken "Växa & upptäcka världen" i bokhyllan för att uppdatera mig lite, men verkar ha lånat ut den till ngn (fråga mig inte vem - ingen aning...), eller så har den gått upp i rök.

AM - så ni förlovade er i San Vincenzo! Allra första gången jag var i Italien/Toscana (1996), så hyrde vi en lägenhet just i den staden/orten! Fast er restaurant var nog lite väl fin för vår nivå på den tiden

Här förlovade vi oss nov-06 madikwe.safari.co.za/madikwe-safari-lodge_gallery.html

Fast egentligen friade mannen några dgr tidigare, här: www.jhghouse.com/

...och sen var vi tillbaka i Kapstaden & köpte ringar innan vi åkte upp till Madikwe, där vi officiellt förlovade oss Lika bra att dra ut på firandet ordentligt

• Piggelin1

Hmmm, vinterbröllop - så det ska vara fint... Har aldrig varit på det...

....men, tänkte gå på ett sådant hyfsat snart faktist

.... mitt eget 

• FruCicci

VA? Ska du gifta dig Piggis??????????????????????????

WHAT? Tell me more tell me more!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis som bara den hjärtat!

Hoppas att lilleman lugnar sig och att ni kommer iväg smärtfritt i dag också!

MEN näe nu måste du säga vad det är som är på gång innan ni går och hämtar Amanda!

• kapellösa

Grattis Piggelin!
    Jag är också nyfiken på när, vågar man chansa på att det blir i samband med dop/namngivningscermoni av den lille?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!