• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Kängu: tack för den oerhört trevliga bilfärden i lördags, vad otroligt mkt tråkigare det hade varit att åka själv! 2h gick superfort - det var ju inte direkt pinsamt tyst i bilen

Kul att ses i lördags var det! Vi saknade såklart EA och MrsB men tiden gick så fort i allt tjöt så vi kom iväg hem ung en timme senare än vad jag hade planerat (fast det hade maken redan listat ut att det skulle bli så, har han varit med förr?).

• _koko_

Heja ynglet, det är inte 9e förrän på torsdag!
    Nä, nu har jag blivit förkyld igen, och conny hostar och berättar att "det är jättejobbigt att hosta". Men barnen sover på natten, är på dagis nu och jag jobbar hemma, så det går.

Åh, idolsnack, det hade jag missat! Jag älskar Jay, tycker han är så cool som tar sig an alla musikstilar och gör det skitbra (i stället för att göra allt "rockigt" som laila vill att han ska göra...)! Olle tycker jag sjunger bra så länge han inte tar i, när han gör det måste jag stänga av ljudet på tvn. Typ. Har länge tyckt att han borde åkt ut med huvudet före, men han ryckte upp sig på slutet. Minnah är duktig, men inte unik på något sätt. Linnea är helt klart unik och fantastisk, men även det har jag upptäckt att jag tycker blir enformigt efter ett tag. Kanske för att hon tvingas sjunga saker som inte passar henne, men sånt är ju tävlingsformatet.
    Like a Prayer kan jag inte sluta lyssna på, det har nästan blivit lite patetiskt.

• FruCicci

Mugglan, jar har inte varit inne i galleriet, jag får ta en titt på den "gamla" bilden först då

• 1up

Man kan vinna små konstverk av Jesse om man skriver upp sig på hans e-postlista (månatliga dragningar), och till och med få vanlig, hederlig snigelpost av honom om man skriver upp sig på en annan. Gotta love it! www.rawtoastdesign.com/contact/index.htm

---

Eftersom det här är något slags bröllopstorg så antar jag att ni är någonstans i giftermålskarusellen, också? Nu är jag ASNYFIKEN och vill veta i vilken fas ni är, om ni är förlovade, vem som friade (och hur!), om ni är gifta och i så fall vad det var som gjorde just er dag så sjukt bra. 

Jag friade till min kille på fars dag. Eftersom han är lite trög i huvudet så gjorde jag en pekbok till honom, som han fick när vi åt brunch på vår favoritrestaurang. Han fattade nästan inte ändå, utan stundens allvar gick upp som ett Liljeholmens för honom lite då och då under dagen. Tror inte han sa ett vettigt ord förrän framåt onsdagen därpå. Nåja, vi är iaf förlovade (fast jag har vägrat förlovningsring, så att jag får plats med min mormors alliansring) och går alltså och grunnar på hur vi vill ha det framledes.
    Han säger att han vill ha kilt när vi gifter oss, och jag funtar väl mest på vad i allsin dar jag ska ha som passar till det.. (förutom kvinnomotsvarigheten då, jag vägrar gifta mig en ankellång historia).

• FruCicci

Hej kokosen, det var ju värst vad förkylda ni har varit hela hösten! Stackare. bamse kram till dig och barnen

mugglan, nu har jag sett Det var ju massa nya fina bilder, o på Piggis gullis med

å daisy

å Trollet

kanske ska lägga till på mina gullisar med så småningom

• _koko_

cicci - Ha en bra dag själv, kul att festen blev lyckad!

1up - Jag är så ogift man kan vara, snubblade in här för några år sedan när typ alla av mina vänner gifte sig och jag planerade möhippor i parti och minut. Har dock gjort klart för sambon att det inte blir några fler barnförsök förrän jag har två ringar på fingret (jag är helnöjd med två barn, han vill ha fler...)!

Vilken grej att vinna en tavla bara sådär förresten! Min "conny" snart 3 skulle dock bli livrädd för motivet, så det skulle nog inte gå hem här...

• fru AM

1up: de allra flesta av oss härinne är nog gifta. Jag blev gift för tre år sedan efter ett drygt års förlovning. Vi gifte oss i Ulriksdals Slottskapell och hade festen i en fantastisk trädgård i närheten (som vi hade hyrt). Om jag hade fått som jag velat precis så hade jag gift mig innan bebisen föddes/blev till - men eftersom min man var lite seg i (om)starten (han har varit gift tidigare) så hann vi inte med det. Nu blev bröllopets räddning en inhyrd barnflicka som skötte Livia - då 10 månader - på plats under hela bröllopsdagen och festnatten.

• _koko_

cicci - Det är så lustigt, alla säger att vi varit/är så mycket sjuka nu, jag höll inte alls med tills jag började räkna efter... Var ju sjuk eller vabbade halva november! Och nu är jag förkyld igen... Fast nu tänker jag inte sjukskriva mig, är betydligt piggare än förra gången och får faktiskt jobb gjort. Och före november var vi iaf inte sjuka alls.

muggles - V13 är ju supertidigt! Häftigt och lite läskigt kanske också med tanke på det du skrev häromdagen att de inte hade varit så livliga. Gäller samma med tvillingar, dvs att man inte behöver känna dem varje dag förrän i ca v20? Då är det ju många veckor att undra om allt är ok om de är lugna. Kram!

• Lapinette

1up - började hänga här på bt för en så där 5,5 år sedan. Förlovade oss efter det att maken friat på restaurang med ring och allt men nej, han gick inte ned på knä (den frågan får jag alltid). Gifte oss exakt ett år efter frieriet i kyrkan som jag velat gifta mig i sen jag var barn. Nå väl, har sedan dess väntat på det efterlängtade barnet ... och väntar fortfarande.

• FruCicci

Ja, det är verkligen tidigt vecka 13 Mugglan, gode tid vad häftigt!!! jag vill så gärna uppleva de där små puffarna en gång till!!!

Kokosen, vi har varit förkylda men inte så farligt att man inte kan gå till dagis/jobb. Jag hade ju hoppats på att få vabba hela hösten Men jag har inte vabbat en ända dag (får man ju vara glad för i och för sig).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!