• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Porchez- - trevlig kväll! Hoppas det blir kul! Ska ni ut också?

Snaily - Jag säger som PB. Se till att lasta ut lite mer grejer i bilen. 2 h är länge. Jag tyckte jag hade långt med mina ca 35 min. Men jag väntade å andra sidan hemma ganska länge. Åk in tidigare än du tror, inte kan de skicka hem någon som har 2 h resa mitt i smällkalla vintern!! Annars får ni väl ta in på hotell eller gå på cafe el dyl!

Tack alla för trevlig lunch idag! Hoppas hemfärden gick bra för er också!

• Parnassia

Telis - tackar som frågar ang sömnen! Ett par dagar efter mitt bryt om sömnen kom första tanden och inom de kommande 10dagarna kom krypandet, sittandet, stående mot allt möjligt och tand nr 2. Man kan väl enkelt sammanfatta det med att Lilla gick igenom värsta utvecklingsfasen. Nu sover hon mycket bättre. Hon vaknar fortfarande flera gånger per natt men somnar om snabbt om hon får nappen. En gång per natt får hon välling också. Men de senaste ca tre nätterna har hon inte druckit välling förrän framåt 5-6, så jag börjar hoppas på att det kanske går att fasa bort vällingen så småningom.

Kort sagt. Vi sover bättre, men det vore ju bättre om det var bra.

• Snorkfröken77

Hej hej,

tack för alla fina kommentarer om makens tatuering Här har vi avslutat en riktig slömiddag, potatisgratäng från påse (ni vet sån där god färdig), färdiga-att-steka nötsnäckor från lokala köttproducenten, sockerärtor och till efterätt arlas nya chokladvispgrädde som vispades hårt och ställdes i kylen med lite riven vit choklad över. Slött men gott.

Nenne - Ja, jag kommer nog också tatuera mig framöver, rosa rosor och så hennes namn, kanske också datumet.

Snaily - Lycka till, glöm inte bort att andas och slappna av så kommer det gå finfint! *kram*

1up - Välkommen! Jag äger för många dyra väskor och är helnöjd med det

Oms - gud vad stökigt du har det just nu! Jag blir alldeles matt av att bara läsa om det. Jag blir imponerad över hur bra du tar det! *kram*

Klockarbol - Det är ditt liv och ingen kan ha några åsikter om det, gör det som känns bäst för dig just nu! *kramar om*

PB - Skönt att se dig här inne igen

Porchez - Välkommen tillbaks, hoppas du får jätteroligt ikväll! Vill ha en rapport imorgon hur det var!

Telis - Tror att jag gglömt att gratta till nya jobbet, så bättre sent än aldrig: Grattis! Och hur gick det med lugg-beslutet?

Muggles - Säger samma sak, har du redan känt dem?

September och Hattis - Håller tummarna hårt för era efterlängtade plus!

MrsB och Frullan - Saknar er!

Dagens bästa var att de hade fina mossnallar på ICA Maxi, vi köpte en som vi ska sätta på S grav ♥ Dagens sämsta var att åka till det lokala köpcentret, jag hade inte fattat att julköphetsen hade dragit igång och fick en chock! Så mycket folk! Fick småpanik och vi gjorde minsta möjliga inköp och  åkte hem igen.

• viktualia

Porchez - du borde förfestat här!! hade bjudit dig på bubbel!!!

Snorkis - vi upptäckte www.indainterior.se/ idag! Vilken affär!! Så mycket fint!!

Snaily - för min del gick ju vattnet natten mellan söndag och måndag och Trollet kom vid lunchtid på torsdagen efter att jag blev igångsatt.. noll stress..

• Snorkfröken77

Vickan - Åååh, de har ju så mycket galet fina saker, tyvärr brukar ju prislappen vara lite i överkant. Så ni har varit här i krokarna alltså? Gjorde ni något mer skoj?

• viktualia

Snorkis - jaaa det blir nog lagom vansinnigt dyra mattor därifrån. Åt lunch på Jensens på torget och tittade på folklivet... men nån mer shoppning blev det inte... dåligt med inspiration... även om man borde ta tag i julklappsprojektet snart....

• BrudSommar2006

Vickan, Skype har tydligen ett aktivt forum där man kan ställa frågor, på något sätt måste man väl kunna ställa in brandväggen så att den blir lättare för Skype men du kan ju inte vara den första som råkat ut för det här problemet.

Luggproblem verkar jag inte ha råkat ut för efter graviditeten, däremot torrt och slitet hår nu i vintertid.

Jäkla Oskar lyckades ta en fågel igår så nu har han i det närmaste utegångsförbud, han är ju rätt bra maskerad nu när det är snö.

Usch vad jag är förkyld, tillbaka till filten.

• BrudSommar2006

Om jag ska skicka efter en dansdräkt till Iris, är det då bättre med lycra eller bomull/elastan?

• smint

Snaily: Dilaterat njurbäcken heter det, och om det fortfarande är förstorat vid extra UL så skall dom kika på bebisen när den kommer ut, det kan innebära att barnet inte kan kissa riktigt ordentligt utan att urinen åker upp tillbaka i röret så det kan vara risk för Urinvägsinfektioner, men då gör dom en enkel op så är det löst.  Men i de allra flesta fall så har det gått tillbaka vid födseln.. Så inget jag oroar mig för..

Ja oacka bilen ordentligt inför kommande resa, har ni någon bekant i östersund som ni skulle kunna sova hos om det nu skulle vara så att ni blir hemskickade?  Fast man vill ju kanske gärna vara för sig själv då..

Snorkis: Kram till dig, din kommande tatuering låter supefin, och god middag ni ätit i kväll. 

Parnassia: oj vilka utevcklingssprång lilla satt inne med, inte konstigt att sömnen var lite knackig..

• Hattis

Här verkar det inte heller bli så spännande, när jag kom hem från en mycket trevlig kväll ute upptäckte jag små spottings. Har bara haft sådana en gång tidigare men då kom tanten på riktigt efter några dagar

Tack Snorkis m fl för hållna tummar. Nu ska jag sova.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!