• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Tinga,

du gör helt rätt som pratar ut med väninnan. Det är inte hållbart att känna som du gör och inte ta upp det. Hoppas så ni löser det och kommer närmare varann igen. Lycka till Piff med operationen.

• sweetstreet

Vill mest skicka en kram till klockarbol och Oms och Snorkis!!!

Och tacka telis för tipset om bananerna!!!

Nu ska jag gå och lägga mig!!!!

• kapellösa

Jaha ja, då kanske det är dags att kravla sig ur smygläsargarderoben...

27, 38, marabou mint, apelsin eller schweizernöt beroende på vilken tid i månaden, ungefär en timmes bilkörning sydväst om tunnelbanestaden, inga småkottar ännu men två av sveriges mest bortskämda katter (eller är det helt normalt att köpa ett stort hus ute på landet bara för att katterna riskfritt ska kunna få gå fritt utomhus?).

Har följt er på avstånd en tid och ni har en sån härlig värme och omtanke om varandra vilket jag hoppas att jag kan bli en del av.
    (ok, det sista blev lite sliskigt men jag skyller på att det är tidigt på morgonen, att hjärnkontoret går på sparlåga och att jag hoppas att ni förstår ungefär vad jag menar iallfall)

(förövrigt är jag något av en mästare på paranteser, oftast helt omotiverade och ologiska men ni får försöka tycka om mig ändå )

• fru AM

Hej kapellösa! Kul med lite nya smygisar! 

(Jag är själv de oavslutade parentesernas mästare ...

• Ore

Hälsar kapellösa välkommen

Tinga: Hoppas på stor viktuppgång för Piff och Puff, och att det allvarssnacket med väninnan går bra... Tycker du gör helt rätt som tar upp det, i längden kan man ju inte ha en vänskap på olika villkor...

Klockarbol: KRAM! Och känn inte att det är fel att ha kvar maken, det kan ju bara du avgöra. Det låter för övrigt väldigt klokt att inte fatta beslut medan du fortfarande är i chocktillstånd, utan ta dig tid att känna efter.

September: Trist med tant

Hattis: Håller tummarna för att det ändå inte är tant för dig...

Telis, Sweet: Stackars era små småttingar med magproblem. Aj, vad ont det måste göra... Och vad maktlös man känner sig.

Utöver all magmjukgörande mat som Televinken redan får, så har jag hört att messmör ska vara bra...? Hittar du messmör Natur så är den dessutom osockrad, annars är det litet socker i.

Åååhhhh, vad jag önskar att jag hade kunnat vara med på helgens trådträff... Hade behövt det, känner jag.

Oms: Man orkar inte ta alla fighter, kan jag tänka mig... Men skönt att du fick resultat av den fighten du tog!

Nu ska jag posta och invänta dagens snailyrapport

• _koko_

Klockarbol - Åh, vet inte vad jag ska skriva, men alla livstecken från dig är efterlängtade! Och att du inte slängt ut honom, ja, saker och ting måste få ta tid, annars blir besluten lätt förhastade och i värsta fall oåterkalleliga. Gör precis som det känns rätt för dig. Eller minst fel kanske det heter i det här läget. Klart det är skönt att han ska jobba i jul, skäms inte för dina känslor! Så småningom kommer du komma fram till om du kan och vill förlåta, tills dess kommer det att vara, och måste få vara, kaos. Tyvärr. Om vi här kan hålla en hand eller bara ett finger under tiden är vi glada för det, stor kram!!

tinga - Skönt när operationen är över! Och det är himla smart att dela upp en stor leksak i adventskalendern, det har en kompis till mig också gjort (duplo zoo tror jag det var).
    Ang din kompis har jag under åren med min sambo som inte säger kvastskaft fått lära mig att människor verkligen är olika och vissa har varken behov eller önskan av att dela det privataste med andra, oavsett hur nära man står varandra. Men om du känner att er vänskap inte funkar för dig som det är nu ska du såklart prata med henne om det. Förhoppningsvis uppskattar hon att du är rak.

SKIT för mens, hoppas ni har fel allihop! Den är fö här, så varför ska den vara hos er också??
    Och nej, vem det nu var som skrev om syskonchans/risk - här tar vi inga såna risker nu!!

snorkis - Har även jag sett tatueringen nu och tycker den är så vacker och symbolisk!

Hej kappellösa! För sina katter gör man ju allt, så jag tycker det verkar helt normalt.

Nån mer än jag som blir utloggad hela tiden? Fast inte på riktigt, jag kan fortfarande se mina favoriter, men jag kan inte skriva i tråden...??

• Lapinette

Hej!

Har varit smygläsare i helgen och självfallet nu när jag tittar in minns jag inte ens hälften av allt jag skulle kommentera.

Klockarbol - skickar kramar och tröst och instämmer i så många kloka ord som sagts här tidigare.

Tinga - var rak och ärlig mot kompisen. Klarar hon inte det så får väl er vänskap "vila" ett tag.

Såg att tanten dykt upp hos Hattis .. skit och förbenat!

Välkommen kapellösa!

Och till snaily säger jag - LYCKA TILL!!!! För nu vet vi ju inte när det kan bära av.

• 1up

Jag älskar överraskningar, och eftersom jag så ofta glömmer saker så blir jag överraskad lite nu och då. Som i fredags, då ett litet konstverk damp ner på hallmattan som ett tack för att jag varit med och röstat för att en nedgången skola i Brooklyn skulle få bidrag till uppdaterade läromedel och annat. Alltså, jag tryckte på en knapp och angav mina personuppgifter. "Ja, jag tycker att den här skolan ska få det här bidraget." Och i gengäld fick jag den här; rawtoastdesign.com/illustration/Wild-Things/index.htm (som kommer passa alldeles utmärkt ovanför min egen vildings säng).

Jesse Kuhn är en fantastisk illustratör med otroligt mycket humor. Lyckan!

• Parnassia

Tittar in för att se om Snaliy visat sig idag. Spänningen ökar ju varje minut.

Tinga - jag hoppas både operationen och samtalet med vänninan går bra. Jag får lite ont i magen bara jag tänker på båda delarna, jobbiga saker. Men jag tror så klart det kommer gå bra! Kram!

Klockarbol - jag finner inga nya kloka ord än de som redan sagts! Kram på dig, jag tänker på dig.

Hej Kapellösa och 1up!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!