• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Hattis: Hoppas det är ett falsklarm.. 

Fasen det är så mycket rött i december ändå så då kan väl tanten ta semester....

• viktualia

kram till Hattis!!

Och Klockarbol - tack för rapport!! oroar mig mycket för dig, så det var bra att få en rapport. Hoppas att psykostöd och familjerådgivning kan få dig att fungera... tappa 11 kg på så kort tid lät mer än läskigt!! KRAM!!!!!!!!!!!

Ego - ska snart ge mig ut på ett nytt äventyr i tågvärlden... har just upptäckt att jag kommer att vara lite lagom sysslolös en timme imorgon förmiddag... mellan halv nio och halv tio i centrala Sthlm... ska kolla vädret och hoppas på promenadväder... annars är ju en måndagsmorgon vid den tiden lite svår att boka upp....

• start september

Kram till Hattis. Hoppas dock att det inte betyder tant denna gång.

Här kom mycket riktigt tanten igår. Det kändes så i hela kroppen så jag hann inte bli besviken. Bättre lycka nästa gång helt enkelt. Nu hinner jag få sprutorna demonstrerade och dessutom öht få tag i dem - receptet hade inte kommit in när jag försökte. Tur att det inte var skarpt läge, Tanken var om det avr plus att hämta ut dem och sedan får en tid på akuten för demo av hur man gör, men nu slapp jag det.

• start september

Och drängförkylda är hela familjen, men hellre det än kräksjuka såklart.

Klockarbol stor kram till dig. Ditt liv är ditt och hur man resonerar vet man aldrig förrän man själv sitter i en viss situation.

• 1up

Vi bor i Råsunda och det tog kanske elva minuter med taxi till Karolinska Sjukhuset när jag inte orkade vara hemma längre. Därefter endast några försvinnande korta timmar tills ungen brakade ut.. så man måste ju inte ligga i 36 timmar bara för att det är första barnet.

Snaily: Ni har säkert tänkt på väldigt mycket redan, men som dotter till en man som kört tung trafik i alla (!) väder så vill jag iaf säga; Se till att din man har ordentligt med kläder på sig. Kängor och gärna ett fodrat reflexställ. Må vara att han ser ut som ett tivoli när ni lugnt glider in på BB, men skulle ni av någon anledning bli stående på vägen dit så är ni mycket säkrare om han syns när han är utanför bilen. Ta med ett tjockt täcke och en packe fleecefiltar! Och puss, för bövelen! :)

• snaily

Hattis
    FY vad surt med spottings! Hoppas de inte betyder tant den här gången, men jag vet ju hur kört det känns när de dyker upp!

September
    Jäkla tant som hittat till dig också! Och krya på er!

Snorkis
    Tack, ska tänka på dina kloka ord när det är dags!

1up
    Jo - ordentlig reflexväst ingår i utrustningen! Och fördelen med den här kylan är ju att man ser ut som en michelingubbe varje gång man går utanför dörren, så rejält varma kläder kommer automatiskt med. Men ska lägga ut några extra filtar också.
    Som du kanske förstått vid det här laget har vi (jag, maken, hunden och Ynglet i magen) av någon outgrundlig anledning valt att bosätta oss en liten bit norrut i landet, i trakter som folk mest känner som "fjällen". Sen några år tillbaka. Annars är vi egentligen från huvudstadsregionen från början, fast vi båda starkt ogillar att bli kallade "stockholmare". Yrke har jag ett som jag bestämde mig för när jag var fem år och har väl efter det aldrig på allvar omprövat mitt beslut, förutom varje gång jag blir väckt av jourtelefonen mitt i natten! Yrket tror jag är rätt men har en tid tvivlat på om arbetsplatsen är det. Nu hägrar ju förhoppningsvis mammaledighet så får vi se sen vart livets vägar leder oss.

• snaily

Maken har sitt sedvanliga helg-damp (ursäta uttrycket) och är inte still en sekund, jag blir helt matt! Igår gick han upp astidigt för att åka till jobbet och snickra ihop en hylla, vilket tog nästan hela dagen och sen skulle han prompt hinna träna också, och handla och laga middag. Idag tog han FAKTISKT lite sovmorgon innan han gick på långpromenad med Korven, pysslat i garaget, kört en tvättmaskin och nu monterat upp hyllan han byggde igår. Nu ska han valla och sen åka skidor. PUH!!
    Fast han kanske egentligen är helt normal och det är bara jag som är lat... fast jag har i alla fall lyckats baka bröd idag, parallellt med skidskyttetittandet... vilken effektivitet va?

• viktualia

Snaily - sådan helgsnurr pågår oftast här också.. hihihi!

nu drar jag till storstan... ha det bäst!!

• Oms

Inne en snabbis, gårdagen belv mkt trevlig med strostädning här hemma o sen lite surfande innan maken kom hem och vi slängd eihop en middag och  valde vilken biofilm vi skulle se (The last three days - premiär igår och handlade om en familj där frun i familjen anhållits och fängslats för mord och maken som vägrar acceptera at frugan siter på livstid och därför börjar planera för fritagning... 2h 13 min så den var mastig, helt ok men mer som dvd film tycker jag nog.)

sen blev det klubbliv ute i förorten och det var kul det med om än att vi nog båda var lite för uppklädda och allmänt missanpassade i lokalen visste inte vart man bruakde stå, hittade inte till toaletter, garderob etc, haha - och därför stack ut en del, men ok det kan vi bjuda på:) hem o i säng runt 04.00 ngt sån och idag var vi o hämtade 2 glada tjejer som haft det super - skönt! sen att läxan inte är klar men jaja, man får välja sina fajter o just nu orkar jag inte, men imorn då e det ny vecka

BS - lycra låter som ett mkt bra o mjutk material för Iris att ha på dansdräkt. minns att det var lycra i de gymnastik dräkter som jag själv hade som barn och jag som var överviktig redan då trivdes ypperligt i dessa dräkter

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!