• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Telis skrev 2010-12-04 16:09:22 följande:
    Jag vet, jag vet! Men jag vet inte om jag vill outa folk så. Men jag kanske kan ge dig en ledtråd om att det är trådens skräcködla?

Jasåååå du...jag trodde det var 70:a där.

Värst vad finkänsligt förresten, här där vi pratar spermaprover och slidsekret jämte blödningar och avföringskonsistens som om det vore alldeles normalt att detaljanalysera över en morgonkaffe, men ålder-nä där går gränsen!

Ja vars håll hon den där Snigeln hus nu då? He blir som fundersamt när gravid- tausan håll se unnan... Ho hooo Snigel?

• MSW

Hemma igen! Tack för en jättetrevlig eftermiddag tjejer, jätteroligt att träffas!

• smint

ja hoho snigeln :)  

Här var det lite aktivitet idag, Omsan, skönt att stora följde med till mormor men så jobbigt det är för er ..   Hör grannarna bråka med sin 15 åring varje dag nu, det skriks och gråts så det står härliga till. Har tänkt mycket på dig då.

Klockarbol: Vad skönt med ett tecken från dig, tror du gör rätt som har honom kvar hemma så det inte blir något förhastat. Och skönt med sjukskrivning och psyk prat också

Har en liten snuvig tjej här hemma med lite feber.. men gissade att hon skulle åka på ngt när världens hängigaste barn var på fsk 1 dag denna vecka.. Får se hur det utvecklar sig. 

Vi har varit och storhandlat lite och skall snart laga fiskgryta. Har fått tag på losec mups för halsbrännan nu och nu har kramperna släppt med, så det är ngt som hjälper iaf. Skall till BM på måndag och fråga henne lite vad hon tror. Skall även på extra UL då bebisen hade liten anmärkning på njurbäckenet på RUL, precis på gränsen, så vi får se bebis en gång till innan det är dags

I morgon skall jag på adventskonsert i sofia kyrka skall bli så mysigt. en gammal kollega som sjunger så det skall bli kul.

Inget överaskande att Jay gick till final igår, men vet inte vad jag gillar Minnah riktigt.. Men spelar inte ngn roll, Jay kommer ju vinna hela tävlingen iaf..

• smint

MSW: Skönt att höra att ni kommit hem nu, eller iaf du Så ni inte har kommit bort i snön..

PB: haha nej åldern är känslig

• 1up

Tack för alla hej! Det stämmer som OMS säger - jag ramlade bara över er. En ödets nyck.. :)

• MSW

Smint: de andra hade betydligt längre än jag, men jag hoppas det går bra för dem med!

• Telis
    passionsblomman skrev 2010-12-04 16:39:32 följande:
      Jasåååå du...jag trodde det var 70:a där. Värst vad finkänsligt förresten, här där vi pratar spermaprover och slidsekret jämte blödningar och avföringskonsistens som om det vore alldeles normalt att detaljanalysera över en morgonkaffe, men ålder-nä där går gränsen!

Ja, DÄR går gränsen!

• Telis

smint, hoppas Losec mups hjälper - dom gjorde underverk för mig iallafall!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!