• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis
    muggles skrev 2010-12-03 15:39:56 följande:
     Inte en helt perfekt chef men finns de?! Han är iaf inte elak, bara rätt förvirrad...
    Jag tror inte det men det vore underbart om man kunde få en sån. Kan inte du bli en, muggles, så kan jag komma och jobba för dig sen?
  • passionsblomman

1Up, den handelsträdgården verkar inte ha råd att anställa i närmsta decenniet. *fnissar lite*

Framöver tänker jag för övrigt inte vara anställd heller för den delen.
    tack för dina tips, fast jag kan säga så här. Just nu är just jobbdelen av mitt liv det jag minst gärna pratar om och tips på vad och vart är inte så viktiga. det är mer landa, nyorientera mig, hitta rätt i virrvarret inombords och få rätt på vad det är hjärtat har på lut som är grejen. och där är just nu bara ett hål där det fattas ett barn och en mammadel till i livet. Det suger fett att vara så i fas för något man sedan inte kan få välja.

Det fylls väl ut med någon slags sysselsättning på endera viset. Förörja sig måste man ju. Men just att prata "och vad jobbar du med då" är så bortom vad jag vill dryfta för närvarande. Trots att det är det vanligaste samtalsämnet ffa när man ska bekanta sig med folk.

• smint

Jag byter gärna jobb snart och har väl mer eller mindre lovat att jag skall sluta mitt jobb efter mamma ledigheten och göra något annat. Har varit där i 10 år nu och det hat hänt mycket på sistone som gör att jag känner att jag behöver göra något annat.

PB: Ja det är verkligen det vanligaste ämnet när man skall träffa nytt folk, vad gör du.. Kan man inte komma på något nytt att prata om Säker på att det kommer ordna sig för dig när tiden väl är mogen

Myser framför Pippi i söderhavet med en fredagstrött tjej. Hämtade paket och har provat en mamma klänning från hm. såg att dom hade rea häromdagen och tänkte att jag kommer behöva en klänning på jobbets julfest, julafton och nyår... så det får bli en svart klänning som jag kommer kunna ha efter också om amningen går bra. 

Har förberett kvällens middag så mkt det går. I kväll blir det biff rydberg här hemma. Saknar dock rödvinet...

• 1up

Passion: Jag förstår. Nå, vet att jag håller tummarna för er och det där miraklet.. och att jag finns här om du vill tjöta om hålan någon gång.

Senast jag var till den handelsträdgården var föreståndskans gamla mor där också. Damen i fråga är tämligen anarkistiskt inställd till begreppet tid och rum nuförtiden, så när jag skulle handla tagetesplantor av henne ville hon ha 16 öre stycket..

---

Vad är det med ungar och hela den här jag-kissar-väl-för-fan-var-jag-vill-grejen? Hade just Idde på pottan och hon kissade rejält, och när hon sedan får krypa naken i vardagsrummet för att lufta stjärten en stund så hittar jag henne snart lyckligt klappandes i en helt ny pöl av oceanära mått.

• Izzie

*Svischar in*

Har tyvärr inte hunnit läsa ikapp. så det blir inga kommentarer från mig, men jag vill bara säga att jag dyker upp till trådträffen imorgon. Släktkalaset jag ska på är alldeles i närheten, och det är nog menat att jag ska hinna med båda. Släktingarna som bor där träffar jag max 1 gång per år, och hittills har vi aldrig haft en trådträff där så jag har bestämt mig för att det är ödet

Eftersom släktkalaset är samma tid som tråddejten är jag med ett tag och sen åker jag vidare. Jag vet säkert att MSW kommer iaf, så jag inboxar mitt mobilnr till dig så kan du kanske ringa mig om ni fastnar i trafiken eller om något annat oväntat dyker upp?

Ska bli skitkul att se er imorgon!

Trevlig fredagkväll & kram från mig!

• porchez
    muggles skrev 2010-12-03 13:37:53 följande:
    PB: plus på son och plus på sambo plus på hus... (tänker på min singelväninna som vill ha allt det där men saknar det - fast jobb har hon iofs). Men jag förstår absolut vad du menar...
    Skriver under där... Eller är det mig du menar som din singel väninna?
  • porchez

Tittar in en snabbis, väntar på att mina vänner ska träna klart så vi kan "fredagsmysa" efter det. Och det dödar mig att de tränar just nu och att jag ligger hemma för sjuk för att orka gå iväg

• viktualia

Telis - har också sådan utväxt som liknar lugg... men än så länge tämjer jag den med spraj och liknande...

Snaily - jag gick också på långpromenad i v40... lagom galet..

1up - välkommen hit!! Och vinterbröllop är vackert!

Ego - är aptrött... Och tycker synd om Trollet.. hans tredje tand är på väg ut. Mitt i natten vaknade han och gallskrek av smärta. Tack kära trådisar för tipset att dutta flytande Alvedon på ansträngt tandkött!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!