• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

PB,

hur mår du annars vännen!???

Är det ngt bättre nu?

• sweetstreet

Telis förresten,

jag tror också du skulle passa fint i lugg!!!

Varför tror du inte det själv?

• sweetstreet

Oj nu dödade jag visst tråden.

Kanske dags att gå på lunch då??????

• passionsblomman

sweetstreet skrev 2010-12-03 19:48:19 följande:
    PB, hur mår du annars vännen!??? Är det ngt bättre nu?  

Jag tror det i stunder, och sedan när jag tex ska ringa läkaren och först tänker "men gu vad onödigt, jag mår nog Ok nu, för jag lipar inte så ycket längre" så brister det totalt och jag kan knappt göra mig förstådd för sköterskan...Det här är en så livsavgörande sak så det kommer nog att ta tid att omorientera sig. Jag kan ju inte bara helt plötsligt slå ihjäl längtan heller, även om jag hoppas den dör småningom.

Men samtidigt glömmer jag rätt som det är hur domen fallit. för allt är ju annars precis som det var INNAN läkaren sa sitt. Det är ju inte som att någon redan befintlig dött och därmed uppenbart fattas. Men så kommer jag på mig med att äga "ja och det vore ett fint namn på en pojke" och sedan minns jag och då är det ite roligt...

Så det går verkligen i vågor kan man säga.

• viktualia

Sweetan - nej, ingen vet nåt mer om Frejis och ja, vi är oroliga. Själv ligger jag lågt med kommentarer om hennes histora här eftersom hon själv valde att ligga väldigt lågt.

Telis - jag tar starkare doningar ibland... gelé kan funka...

• Parnassia

PB - kan inte du inboxa mig din mailadress. Jag arbetade en gång i tiden med ett projekt om en trädgård som skulle kunna bli hur cool som helst. Du kanske vill läsa? Bara för skojs skull?

Jag laddar för morgondagen! Kul att Izzie kommer också! Jag har inget hört om hur Kängu tänker? Men jag gissar att hon kommer, liksom Muggles, MSW, Fru B, EA och Tinga. 8 pers mao. Inte utan att jag blir nervös.

Om någon av er loggar in kanske vi kan byta mobilnummer? Jag har inget nummer till någon just nu...

Nu blir det På spåret och en "raggargrogg" med makens signatur. Vi får väl se hur det smakar.

• sweetstreet

PB,

jag tror det kommer ta en bra tid för dig att hitta balansen i tillvaron igen. Och komma tillbaka. MEN jag tycker det känns bra att du är på väg. Varje litet steg är ändå bättre än inget. och att gråta och kunna släppa fram sina käsnlor (hela registret) tror jag abra är bra! Läkande på sikt.

• sweetstreet

Vickan,

nej jag ska inte skriva mer här Men blev bara så otroligt chockad eftersom jag inte kände till något alls av detta innan!

• sweetstreet

Å vad avis jag är på er Tråddejt!!!!!

Är det verkligen INGEn som råkar ha vägarna förbi New York snart??????????

• snaily

Fasen - jag som tänkte knipa 4000!

BS
    Ja, och varmis såklart!

Nä, På spåret och fruktsallad nu!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!