• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Lapinette skrev 2010-12-03 15:30:31 följande:
    1up - häftigt bakgrund mer än vad man kan säga om min typ 6 år på bank, en evighet inom marknadsundersökningar och så en del säljjobb där emellan.

Fast ditt tävlingsdansande är coolt i min värld! jag är inte så lite avundsjuk på att du kan dansa!

• Lapinette

Ja, den biten är väl kanske lite roligare (hobbies) men rent arbetsmässigt ser det jäkligt trist ut ... och inte vet jag än vad jag vill bli när jag blir stor.

• 1up

Passion: Du kanske kan "nässla " dig in på handelsträdgården som ligger mot Koverhult till? Eller vill du vara ute och planera och gräva hos folk? 

AM: Jag har en blogg, men den är mer personlig än bildaktig och inte så upphetsande eftersom barnets far- och morföräldrar läser den.. Ska se om jag kan ordna något annat, för mina samlade alster. 

Lapinette: Oh, jag hade nog dött på en bank.. Jag gillar oväder och att streta på så att min svaga karaktär hålls i schack.

• muggles

Själv känner jag att jag hittat precis rätt. Har varit på samma jobb i snart 8 år (!) och lär mig fortfarande nytt, har ganska mkt mandat att bestämma själv och tjänar hyfsat. Fria arb.tider och bra förmåner. Inte en helt perfekt chef men finns de?! Han är iaf inte elak, bara rätt förvirrad...

AM: kul att det går framåt med jobben!

1up: hur kunde Idun komma ut på tvären förresten el var det bara ironi?

• Lapinette

1up - jag gillar att arbeta med siffror, planera och Excel! Visst låter jag fyrkantig. När jag var liten ville jag bli konstnär, präst eller arkeolog. Förstår inte riktigt hur jag hamnade bland alla siffror och grafer .

• Lapinette

Jag har kanske hamnat rätt jag med och trivs gör jag men utvecklas nej, det känns som jag kan detta i sömnen.

• 1up

Mugglarn: Hon varken roterade eller kom med "tippen" först, utan spräckte sig ut med pannan.

• Lapinette

Jag borde ha bytt jobb för en så där 3 år sedan men i o m att jag tyckt att min arbetsplats är den perfekta platsen att vara mammaledig från så jag på ett jäkla idiotiskt vis bara låtit tiden gå .. och likt förbannat har jag inte varit mammaledig än.

• 1up

Lapinette: Jag är också fyrkantig, fast på andra sätt. Man lägger väl kreativitet och utlevnad i olika livslådor, helt enkelt. Om du dansar så ger du ju uttryck för otroligt mycket. :)

• Lapinette

1up - ja den konstnärliga biten tar sig i uttryck där istället ... även om jag inte är lika aktiv idag.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!