• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

1up - jobbar, tittar ut på snön och får pussar av maken. Det kurrar i magen så snart är det dags för lunch.

• MSW

Och jag för min del pluggar, vilket idag innebär att jag sitter och läser.. Uppgiften jag läser till har inte inlämning förrän 20dec.. Så har ett tag kvar.. Ska hämta sonen på dagis frammåt 13.30 tror jag, så det inte blir så stressigt innan det är dags för frisören...

Vinterbröllop låter mysigt!

• fru AM

Vinterbröllop låter fint! (tänker vit pälsbräm ...)

Idag har jag precis levererat en text till en tidning och börjat småfnula medannat jobb som fått vänta medan jag jobbat med den texten, snart ska jag äta lunch med en kompis som väntar sitt tredje barn. Det var ju alldeles nyss hon berättade att hon var gravid - tycker jag - men nu har det plösligt blivit halvtid, 20v!

• snaily
    1up skrev 2010-12-03 11:24:32 följande:
    Lite lagom hysteriskt "Hjälp hjälp hjälp mitt barn följer inte mallen det är bajs överallt och tortyr att inte få sova och jag får inga komplimanger längre så han har nog en affär hjälp men det är väl inte så konstigt hjälp som jag ser ut och pengarna räcker inte till Gucciväskan och vad fan ska ungen skrika så för och om det inte är stuckatur i taket så tänker jag inte bo där!" samt med en uttalad misstänksamhet mot föräldrar som inte verkar bli upphetsade av genomgångsvåningar på Östermalm eller kanske till och med befattar sig med tygblöjor.    Alltså, de är säkert rara på sitt sätt.. men finns det BARA sådana i den här stan?
    Hej 1up!
    Nu är ju jag inte mamma alls - än - men passar inte alls in i Mama-mamma-mallen ovan (det var rätt roligt skrivet för övrigt om ni frågar mig!) - äger knappt en enda väska och gör jag det så är det definitivt ingen gucci! Tygblöjor funderar vi faktiskt allvarligt på (och är väldigt beredda på omgivningens förfärade reaktioner som antagligen kommer komma!)
    Men så bor jag ju inte i stan heller, långt därifrån!

Oj, vad ni skrivit medan jag har gått en låååååång långpromenad. Hade inte trott att man skulle orka gå 1,5-timmespromenader i fyrtionde veckan, men jag vet inte, jag kanske heter Cicci i mellannamn?

• 1up

Snigeln: Shit, det är ju dags när som helst! WOHO!

Min unge föddes lite på tvären, och två veckor före beräknat datum. Jag låg i soffan och kollade på Morden i Midsomer när vattnet gick, och min kille var KARATEFULL på någon jobbkickoff.. Det där med timing har hon varit fin på genom hela sin levnad, lillskrutten. Vetifan om det någonsin hinner bli några syskon, om vi inte tar ledigt från jobbet och puckar på varandra när hon är på förskolan..

• 1up

Jag har nog fortfarande någon slags förlossningspsykos, för övrigt. Det var världens häftigaste grej (fast då ville jag, enligt barnafadern, "gå hem och titta på Hitta Nemo") och jag är jätteavundsjuk på alla som precis ska till..

• passionsblomman

Vet ni vad det här är?:

*bzzzzzzzzzzzzzz-slashhhhhh slashhhh-surr surr-swoooosh-ssurr swoooossh-surr*

Och det här:

*brrrrrrrrrrrrrrrr brrrrrrrrrrrrrrrr brrrrrrrrrrrrrrrrrrr brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dropp dropp dropp dropp*

• MSW

Pb: gissar på fungerande resp ofungerande tvättmaskin/diskmaskin...?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!