• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Telis - go for it! Tror inte det kan bli fel och dessutom om du ångrar dig så får den väl växa ut igen.

• Lapinette

1up - oj, det där lät jobbigt! Vet inte om jag känner någon som passar in i den mallen... fast nu ser jag att AM tycker att hon gör det.

• Telis

muggles, här ger vi rapsolja, katrinplommonpuré, fibrer, päron och Laktulos. Varje dag. Och ändå gråter han varje gång han ska bajsa. Sånt j*vla skit rent ut sagt.

AM, kul och kul, jag känner mig nästan lite tvingad trots att jag inte tror att jag passar i lugg och trots att jag vet att det är ett h-e att få det att växa ut sen när man ångrat sig. Men håret har ju blivit helt galet efter graviditeten, just nu har jag en 3 centimeter lång utväxt över hela huvudet men som syns mest i hårfästet, det är nästan som om jag har nån fånig liten halvlugg där redan.

• Telis

Jag är visst också hjärntvättad. Och inte är jag särskilt gullig heller för den delen!

• Lapinette

Telis - varför skulle du inte passa i lugg och har du provat förut? Om du är rädd att det inte passar så klipp en längre variant som lätt kan växa ut igen.

• fru AM
    Telis skrev 2010-12-03 11:31:06 följande:
    Jag är visst också hjärntvättad. Och inte är jag särskilt gullig heller för den delen!
    Jo!
  • fru AM

Jag tror Telis passar i lugg! Be frissan testa med en tunn gardin snarare än tjock ponnyvariant (been there, done that). Vill du ha moraliskt stöd så kan jag följa med!

• Lapinette

Men tjejer inte är väl ni varken hysteriska eller hjärntvättade?!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-12-03 11:35:53 följande:
    Men tjejer inte är väl ni varken hysteriska eller hjärntvättade?!!
    Jag visste inte att jag var hjärntvättad förut men hysterisk är jag väl enligt definitionen ovan. Det är ok. Alltid intressant att få en "diagnos"!
  • Telis

Lappis, jag tror att jag har för litet ansikte för att passa i lugg, det blir liksom inget kvar. Och lång lugg är ju jättesnyggt på dom som kan ha den lite snyggt åt sidan så där, det kan inte jag - mitt hår hänger bara spikrakt rakt ner. Hmm, måste nog vela lite till.

AM, vilket gulligt erbjudande! Jag kanske behöver någon som håller mig i handen. Eller nån som serverar mig vin under tiden (eller sprit ).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!